عصر خودرو

رونق معاملات جو در قالب طرح قیمت تضمینی

عصر بازار- تالار محصولات کشاورزی بورس کالای ایران روز یکشنبه ۲۳ خردادماه شاهد معامله یک هزار و ۱۰۰ تن جودامی خوزستان در قالب طرح قیمت تضمینی بود.

رونق معاملات جو در قالب طرح قیمت تضمینی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، به دنبال اعلام سیاستهای دولت مبنی بر توقف ثبت سفارش جو وارداتی و همچنین پایان تخصیص ارز مبادله ای به واردات این محصول، که در راستای حمایت از تولید داخل این محصولات اعمال شده است، خریداران محصول جو دامی بالاخره بر تردید خود غلبه نموده و اقدام به خرید از تابلوی معاملات بورس کالای ایران نمودند.

    گفتنی است در معاملات روزهای اخیر، به میزان 1710 تن از استان خوزستان با قیمت پایه و معاملاتی 6800 ریال، 150 تن از استان قم با قیمت معاملاتی 7600 ریال، 30 تن از استان بوشهر به قیمت 7100 ریال و به میزان 690 تن از استان اصفهان با قیمت معاملاتی 7300 ریال از روی تابلوی بورس توسط مصرف کنندگان و اتحادیه ها خرید انجام شده است که با توجه به اطمینان خریداران از مناسب بودن قیمتهای تابلوی بورس کالای ایران که توسط شرکت پشتیبانی امور دام اعلام شده است به نظر می رسد این روند طی روزهای آینده استمرار یافته و تقویت گردد.
    روز یکشنبه علاوه بر محصول جو، 3 هزار و 600 تن ذرت دانه ای دزفول، 675 تن شکر سفید کارخانه قند دعبل، امیرکبیر، کشت و صنعت دهخدا و کشت و صنعت فارابی و 200 تن کنجاله سویا پرک کرمانشاه در تالار محصولات کشاورزی داد و ستد شد.
    این گزارش حاکی است، 12 هزار و 800 تن قیر و 50 تن عایق رطوبتی نیز در تالار صادراتی بورس کالای ایران مورد معامله قرار گرفت.
    براساس این گزارش، 5 هزار و 220 تن وکیوم باتوم، 8 هزار تن لوب کات، 425 تن مواد شیمیایی و 56 تن مواد پلیمری، 4 هزار و 492 تن انواع قیر در تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی داد و ستد شد.
    بر این اساس، 3 هزار و 400 تن انواع مس شامل یک هزار و 580 تن مس کاتد، یک هزار تن مس کم عیار و 460 تن مس مفتول شرکت ملی صنایع مس ایران و 140 تن سولفور مولیبدن این شرکت به همراه 90 تن مس مفتول شرکت گیل راد شمال و 270 تن مس مفتول شرکت صنایع تولیدی دنیای مس کاشان در تالار محصولات صنعتی و معدنی به فروش رفت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها