عصر خودرو

رئیس اداره اطلاعات انرژی آمریکا:

قیمت نفت در ۱۰ سال آینده به ۸۰ دلار می‌رسد

عصر بازار- رئیس اداره اطلاعات انرژی آمریکا گفت: کند شدن روند سرمایه گذاری در پروژه های جدید نفتی در طی سال گذشته موجب افزایش قیمت ها در آینده خواهد شد و قیمت ها را در طی ۱۰ سال آینده به ۸۰ دلار خواهد رساند.

قیمت نفت در ۱۰ سال آینده به ۸۰ دلار می‌رسد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، رئیس اداره اطلاعات انرژی آمریکا گفت، کند شدن روند سرمایه گذاری در پروژه های جدید نفتی در طی سال گذشته موجب افزایش قیمت ها در آینده خواهد شد و قیمت ها را در طی 10 سال آینده به 80 دلار خواهد رساند.

    آدام سیمینسکی، رئیس اداره اطلاعات انرژی آمریکا گفت: «به مرور زمان، ادامه کند شدن روند سرمایه گذاری که در سال 2015 آغاز شده، عرضه نفت برای پاسخ گویی سریع به رشد آینده تقاضا برای نفت را دشوار خواهد کرد. در نتیجه، انتظار می رود قیمت ها در طی دهه آینده به حدود 80 دلار باز گردند.»

    قیمت جهانی نفت از 115 دلار در هر بشکه در سال 2014 به کمتر از 30 دلار در ابتدای سال 2016 رسید. افت قیمت فت بر تولید کنندگان عمده انرژی و شرکت های مستقل انرژی تاثیرگذار بوده و آنها را وادار کرده تا میلیاردها دلار از سرمایه گذاری های خود در پروژه های جدید بکاهند.

    سیمینسکی که در حضور اعضای کنگره آمریکا و در جریان یک جلسه استماع با موضوع امنیت انرژی سخن می گفت افزود، اداره اطلاعات انرژی آمریکا انتظار ندارد که اوپک در کوتاه مدت تولید خود را کاهش دهد. اما با کاهش حجم بالای کنونی ذخایر نفت خام و سوخت های مایع، قیمت ها در سال آینده به نحوی به توازن خواهند رسید.

    سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) در نشست اخیر خود در دوم ژوئن به توافقی بر سر محدود شدن تولید دست نیافت. اوپک به طور متوسط در سال 2015 روزانه 31.5 میلیون بشکه نفت تولید کرد و انتظارمی رود تولید این سازمان در همین سطح باقی بماند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها