عصر خودرو

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری خبر داد

سرمایه‌گذاری برای ساخت ۸۰۰ هتل در کشور توسط بخش خصوصی

عصر بازار- رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با بیان اینکه در حالی که در دیگر بخش های کشور رکود حاکم بوده ما در بخش گردشگری شاهد رونق بوده ایم گفت: در حال حاضر برای ساخت بیش از ۸۰۰ هتل در کشور سرمایه‌گذاری هایی در حال انجام است.

سرمایه‌گذاری برای ساخت ۸۰۰ هتل در کشور توسط بخش خصوصی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، مسعود سلطانی فر در ارتباط با لایحه جامع گردشگری اظهار کرد: در افق چشم انداز بیست ساله پیش‌بینی شده که تعداد گردشگران خارجی در ایران به بیست میلیون نفر در سال برسند و درآمد کشور از این راه به 25 الی 30  میلیارد دلار افزایش پیدا کند .

    رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با بیان اینکه لازمه این موضوع ایجاد زیرساخت های مختلفی در کشور  همچون تسهیل صدور ویزا ، ایجاد اماکن اقامتی مناسب و دفاتر جذب گردشگری ، توسعه شبکه حمل و نقل ریلی ، فرودگاه ها و ... است ادامه داد:  در ده سال اول سند چشم انداز بیست ساله با توجه به مشکلات مدیریتی و موضوع تحریم  ها نتوانستیم در بخش های مختلف به اهداف کیفی مان در این زمینه دست پیدا کنیم چنانکه در دهه اول چشم انداز بیست ساله می بایست تعدادی گردشگران خارجی در ایران به نه میلیون نفر  در سال می‌رسید  ولی در حال حاضر رقمی حدود 5 میلیون و 200 هزار نفر است.

    وی با بیان اینکه حدود 80 درصد از برنامه  چشم انداز  در این ارتباط عقب هستیم ،افزود:‌برای جبران این موضوع نرخ رشد در گردشگری را باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم تا این کمبود جبران شود. در طی سه سال فعالیت دولت یازدهم و رویکرد آن جهت گسترش تعامل با کشورهای مختلف، این موضوع برروی  گردشگری خارجی  کشور نیز تاثیرگذار بوده و درحالی که  در سال 93 و 92 میانگین رشد گردشگری در دنیا 4/6 ، در آسیا  5 درصد و در اروپا 3 درصد بوده است ، این رشد در کشور ایران  به 12 درصد رسیده است.

    سلطانی فر با بیان اینکه اگر در ده سال آینده با رشد هشت درصد یا حتی ده الی 12 درصد در این زمینه حرکت کنیم می‌توانیم در افق چشم انداز بیست ساله تعداد گردشگران خارجی در  کشور را  به حدود 17 الی 18 میلیون گردشگر افزایش دهیم ، تصریح کرد: بعد از برجام شرایط خوبی برای سرمایه‌گذاری بخش خارجی و شرکت های مختلف داخلی در ارتباط  با توریسم ایران فراهم شده است.

    وی با بیان اینکه در حالی که در دیگر بخش های کشور رکود حاکم بوده ما در بخش گردشگری شاهد رونق بوده ایم و استناد این موضوع آمارهایی است که در این زمینه منتشر شده است، افزود: در حال حاضر برای ساخت  بیش از 800 هتل یک تا پنج ستاره و هتل آپارتمان توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری هایی در حال صورت گرفتن است و پیشرفت فیزیکی پروژه ها از ده تا 90 درصد بوده است .

    سلطانی فرد با بیان اینکه دو توافقنامه عملیاتی برای ساخت چندین هتل پنج ستاره با بخش خصوصی آلمان و ترکیه به امضا رسانده ایم ، خاطر نشان کرد: قرار است ترک ها ده هتل پنج ستاره و آلمانی ها ظرف هفت سال ده هتل پنج ستاره در ایران احداث کنند. آن‌ها در این راستا  به دقت بازارگردشگری ایران را مورد مطالعه قرار دادند و بعد از چندین بار رفت و آمد به ایران فهمیده اند بخش گردشگری ایران در آینده پررونق است.

    وی هم‌چنین با بیان اینکه هفتصد پروژه دیگر در زمینه گردشگری در کشور در حال ساخت است، در مورد موضوع گردشگری داخلی نیز گفت: این گردشگری نیز رو به توسعه است و ما در این ارتباط دو موضوع ساماندهی مکان های گردشگری و زمان گردشگری را در نظر داریم. از حدود 40 سال قبل مقاصد گردشگری در ایران به حدود 7 استان از جمله استان های شمالی ، اصفهان، شیراز ، خراسان و ... ختم می‌شد و ما اکنون با برنامه ریزی و ایجاد زیرساخت های لازم تلاش داریم که مقاصد گردشگری جدیدی را به هموطنان ارائه کنیم چنانکه این مقاصد متنوع شود و از دیگر سو گردشگری داخلی ما محدود به یک دوره پرترافیک نشود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها