عصر خودرو

آغاز پرداخت بدهی ۲۸۰ میلیون دلاری ایران به یک شرکت هندی

عصر بازار- شرکت هندی آبان آفشور اعلام کرد دریافت طلب های خود از ایران را آغاز کرده و امیدوار است به زودی همه ۲۸۰ میلیون دلار طلب خود از ایران را وصول کند.

آغاز پرداخت بدهی ۲۸۰ میلیون دلاری ایران به یک شرکت هندی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، با کاهش تحریم ها علیه ایران، شرکت هندی آبان آفشور گفته که دریافت طلب های خود از این کشور را آغاز کرده و امیدوار است 280 میلیون دلار طلب خود را وصول کند.

    هرچند هنوز کانال های بانکی همکاری با ایران به طور کامل گشایش نیافته، اما به گفته مقامات این شرکت نشانه های خوبی از گشایش کانال های بانکی در آینده نزدیک مشاهده می شود. شرکت آبان آفشور در زمینه ارائه خدمات حفاری و ارائه خدمات پشتیبانی به شرکت های فعال در زمینه تولید و اکتشاف نفت در فراساحل فعالیت دارد.

    اس سرینیواسان، معاون  رئیس شرکت آفشور گفت، طلب شرکت از ایران 280 میلیون دلار بوده است.

    وی افزود: «همانطور که می دانید تحریم ها به کندی دارد کاهش می یابد بنابراین ما شروع به دریافت (بدهی هایمان از ایران) کرده ایم. در فاصله ماه آوریل تاکنون، ما حدود 45 میلیون دلار دریافت کرده ایم. هرچند کانال های بانکی هنوز به طور کامل گشایش نیافته اند، اما نشانه خوبی دیده می شود از اینکه وضعیت در ماه های آینده بهبود خواهد یافت.»

    وی گفت، شرکت آبان حدود 15 درصد از طلب خود را در طی یک ماه و نیم وصول کرده است. این شرکت شروع به مذاکره با دولت ایران کرده تا بتواند با انعقاد قراردادهای بیشتر سکوهای نفتی خود را به آب های ایران ارسال دارد.

    شرکت آبان با شرکت های مختلف ایرانی از جمله چند شرکت تابعه شرکت ملی نفت ایران که مشتری آبان بوده اند در حال مذاکره است. از زمانی که این شرکت قراردادهای خود را با طرف های ایرانی در زمینه دیپ دریلر 2 و دیپ دریلر 4 به اتمام رسانده، هیچ پروژه دیگری را در ایران در اختیار نداشته است. اما پس از مذاکرات اخیر، شرکت آبان آفشور مجددا این سکوها را برقرار کرده است.

    پیشتر شرکت آبان آفشور اعلام کرده بود که لغو تحریم های ایران، این امکان را به این شرکت خواهد داد تا سکوهای نفتی خود را به این آب های این کشور ارسال کند و حق العمل بیمه ای را افزایش دهد.

    اگر هزینه بیمه که حدود 9 درصد از هزینه های جاری قرارداد است کاهش یابد، به شرکت کمک می کند تا سود خود را افزایش دهد. همچنین انتظار می رود لغو تحریم های ایران تقاضای جهانی برای سکوهای جک آپ را افزایش دهد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها