عصر خودرو

افزایش استقبال برای خرید محصول ایرانی؛

رونق تدریجی معاملات جو داخلی در بورس کالا

عصر بازار- بالاخره پس از چند هفته تردید معامله گران در خصوص خرید جو دامی تولید داخل که در قالب ماده ۳۳ قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی در بورس کالای ایران عرضه می شود، طی روزهای اخیر این معاملات روند رو به رشدی به خود گرفته است.

رونق تدریجی معاملات جو داخلی در بورس کالا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، به دنبال اعلام سیاست های دولت مبنی بر توقف ثبت سفارش جو وارداتی و همچنین پایان تخصیص ارز مبادله ای به واردات این محصول، که در راستای حمایت از تولید داخل این محصولات اعمال گردیده است، خریداران محصول جو دامی بالاخره بر تردید خود غلبه نموده و اقدام به خرید از تابلوی معاملات بورس کالای ایران نمودند.

    گفتنی است در معاملات روزهای گذشته، به میزان 1710 تن از استان خوزستان با قیمت پایه و معاملاتی 6800 ریال، 150  تن از استان قم با قیمت معاملاتی 7600 ریال، 30 تن از استان بوشهر به قیمت 7100 ریال و به میزان 690 تن از استان اصفهان با قیمت معاملاتی 7300 ریال از روی تابلوی بورس توسط مصرف کنندگان و اتحادیه ها خرید انجام شده است که با توجه به اطمینان خریداران از مناسب بودن قیمت های تابلوی بورس کالای ایران که توسط شرکت پشتیبانی امور دام اعلام گردیده است به نظر می رسد این روند طی روزهای آینده استمرار یافته و تقویت گردد.

    به گفته برخی کارشناسان، جو داخلی در برخی موارد متقاضیان بیشتری نسبت برخی جوهای وارداتی داشته و به همین واسطه، مقایسه قیمت جو داخلی که بسته به استان تولید کننده و فاصله از بازار مصرف، قیمتهای متقاوتی را شاهد است، لزوماً نمی تواند نگاه درستی به قیمت های هر یک از این محصولات را ایجاد نماید.

    در این راستا در روزهای اخیر دیده می شود که جو تولید داخل که از محل های تحویل نزدیک به بازارهای پرمصرف عرضه می شود مورد اقبال جدی تر خریداران قرار گرفته است.

    گفتنی است یکی از مزایای خرید  مستقیم از تابلوی بورس توسط مصرف کنندگان نهایی، امکان خرید مقادیر نه چندان زیاد همچون مقادیر چند تنی به قیمت عمده فروشی می باشد که این خود از مزایای مغفول مانده انجام معاملات از طریق تابلوی بورس کالای ایران می باشد.

    بنابراین گزارش، در این راستا شرکت بورس کالای ایران در سایت خود و در آدرس http://www.ime.co.ir/Tazmini.html اقدام به ارائه شرح کاملی از فرآیند چگونگی ورود خریداران به صورت مستقیم به معاملات بورس کالای ایران نموده است ضمن اینکه شماره تلفن 85643010 امور مشتریان این بورس آماده ارائه توضیحات لازم در این خصوص به خریداران می باشد.

    لازم به ذکر است، امسال براساس مصوبه هیأت وزیران، کل جو دامی و ذرت دانه ای تولید داخل در قالب سیاست قیمت تضمینی (جایگزین سیاست خریدتضمینی) از طریق تابلوی بورس کالای ایران عرضه شده و مبلغ معامله به فاصله چند روز بعد از انجام معامله در وجه کشاورزان واریز می گردد و الباقی مبلغ تا قیمت تضمینی اعلام شده توسط دولت نیز توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تخصیص یافته و توسط و توسط وزارت جهاد کشاورزی به حساب کشاورزان واریز می گردد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها