عصر خودرو

درقالب یک تفاهمنامه؛

دانشگاه تهران همکاری جامع با سازمان ایمیدرو را در دستور کار قرار داد

عصر بازار- رییس دانشگاه تهران گفت: امروز براساس امضای تفاهمنامه همکاری بین این دانشگاه و سازمان ایمیدرو در واقع برنامه جامعی در دستور کار قرار گرفت که در گذشته در قالب یک شرکت مشترک انجام می شد.

دانشگاه تهران همکاری جامع با سازمان ایمیدرو را در دستور کار قرار داد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، محمود نیلی احمد آبادی روز یکشنبه پس از امضای تفاهمنامه همکاری پژوهشی و آموزشی با سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)  گفت: دانشگاه تهران سال گذشته موضوع ایجاد یک موسسه مشترک پژوهشی در بخش معادن و صنایع معدنی را مطرح کرد و اکنون با امضای سند مزبور شکل اجرایی به خود خواهد گرفت .
    به گفته وی، تجاری‌سازی و نبودن طرح‌های پژوهشی مانع از آن شد که توسعه علم با موفقیت همراه شود و مشکل جدی بودجه پایین دانشگاه‌ها یک دغدغه جدی است و در عین حال، بخشی از مشکلات بخش صنعت و معدن از سوی دانشگاه قابلیت حل دارد و با ارتقای همکاری دانشگاه و بخش صنعت و معدن می‌توان مشکلات هر دو حوزه را برطرف کرد.
    نیلی احمدآبادی اضافه کرد: سیاست دانشگاه تهران توسعه همکاری با سازمان های دولتی و خصوصی است تا بتواند در چارچوب اسناد همکاری نقش بارزتری ایفا کند.
    وی گفت: ایمیدرو در حوزه های مختلف این بخش فعالیت دارد و از همکاری با این سازمان استقبال می کنیم و در عین حال دو طرف در گذشته شرکت مشترک دایر کرده بودند و این فعالیت مشترک پس از فعالیت پنج ساله در چارچوب خصوصی سازی پایان یافت.
    رییس دانشگاه تهران افزود: راه‌اندازی موسسه پژوهشی جدید می‌تواند در قالب پروژه‌های بزرگ (مگاپروژه) فعالیت اجرایی داشته باشد و این موسسه در واقع به صورت خودکفا و پژوهش‌محور فعالیت خواهد داشت و در هر موضوعی که سازمان ایمیدرو علاقمند باشد، برای همکاری مشترک آمادگی وجود دارد.
    وی خاطرنشان کرد، حوزه‌های مختلف فناوری، منابع انسانی، مهندسی، ایمنی، محیط‌زیست از جمله سرفصل هایی است که دانشگاه تهران می تواند با سازمان ایمیدرو همکاری داشته باشد.
    تفاهمنامه همکاری پژوهشی و آموزشی میان سازمان ایمیدرو و دانشگاه تهران در قالب شکل گیری یک موسسه با سرمایه گذاری 50 میلیارد ریال از امروز ( یکشنبه 23 خرداد ) کلید خورد و مهدی کرباسیان رییس هیات عامل ایمیدرو و محمود نیلی احمد آبادی رییس دانشگاه تهران در محل این دانشگاه آن را امضا کردند.
    پیش از این رییس هیات عامل ایمیدرو گفته بود، این سازمان با وجود دولتی بودن، همانند بخش خصوصی اداره می‌شود و براساس ماده 17 اساسنامه این سازمان، 25 درصد سودخالص ایمیدرو باید در بخش آموزش و پژوهش هزینه شود.
    بودجه آموزشی و پژوهشی ایمیدرو در حالی که سال 92 کمتر از 20 میلیارد ریال بود، سال گذشته به 120 میلیارد ریال رسید .
    کرباسیان سال گذشته یکی از وظایف سازمان‌های توسعه‌ای را کار پژوهشی دانست و یکی از اقدامات انجام‌شده در این بخش را ارتباط خوب با دانشگاه‌ها ذکر کرد ، زیرا دانشگاه‌ها بازوی این سازمان به حساب می آیند و از پایان‌نامه‌های ارشد و رساله‌های دکترا که مرتبط با بخش معدن باشد حمایت‌های لازم را به عمل می آورد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها