عصر خودرو

یکشنبه ۲۳ خرداد؛

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی

عصر بازار- در معاملات امروز یکشنبه ۲۳.۰۳.۹۵ در بازار برق بورس انرژی ۱,۵۸۰ مگاوات برق به ارزش ۵ میلیارد و ۹۹۶ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت که نسبت به روز معاملاتی گذشته کاهش ۷ درصدی را نشان میدهد.

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مبین سرمایه، میانگین وزنی قیمت (میانگین وزنی کل معاملات بارپایه روزانه نمادهای معامله شده در بازار برق بورس انرژی) در معاملات امروز تغییر محسوسی نداشت و افزایش اندک 0.005 درصدی را به ثبت رساند.

    نمودار میانگین وزنی قیمت:

    همانطور که در نمودار میانگین وزنی قیمت مشاهده میشود؛ مدتهاست که قیمت در محدوده 340,000 ریال به ثباتی نسبی رسیده و تغییرات محسوسی در آن مشاهده نمیشود.

    امروز در بازار برق بورس انرژی، اقبال خریداران به نمادهای کمباری با توجه به قیمت مناسبتر آن بیشتر از نمادهای دیگر بود و بیشترین حجم معاملات به این نمادها اختصاص داشت. حجم عرضه در این نمادها نیز قابل توجه بود و شرکتهای توزیع نیروی برق به راحتی خرید خود را انجام دادند. در بازار امروز حجم معاملات با افزایش همراه بود اما به دلیل قیمت

    پایینتر و ساعات کمتر نمادهای کمباری، ارزش معاملات با کاهش همراه شد.

    آمار معاملات امروز به تفکیک نمادهای معاملاتی:

    بررسی روند نماد 13950331 :

    نمودار زیر روند قیمت در نماد بارپایه 13950331 را نشان میدهد. همانطور که مشخص است قیمت در روزهایی که مورد معامله قرار گرفته شیبی نسبتاً نزولی داشته است.

    روند سال گذشته این نماد همانطور که در تصویر مشاهده می شود؛ در ابتدای دوره روندی صعودی داشته و پس از رسیدن به محدوده 545,000 ریال در اواسط دوره شیب نزولی به خود گرفته و در انتهای دوره باز هم شیب صعودی به خود گرفته و در محدوده 530,000 ریال به کار خود پایان داده است.

    در این نماد تا به امروز 71 مگاوات برق مورد معامله قرار گرفته است که بیشترین حجم معاملات مربوط به معاملات 19.03.1395 با 70 مگاوات میباشد.

    روند نماد 13940331 (روند قیمتی نماد فوق در سال گذشته) :

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها