عصر خودرو

مطالعات شرکت‌های مدل‌سازی ریسک نشان می‌دهد

افت ۲۴ درصدی بازارهای سهام با خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا

عصر بازار- در صورت خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، سهام اروپایی ممکن است با افت ۲۴ درصدی ارزش خود مواجه شوند.

افت ۲۴ درصدی بازارهای سهام با خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، شرکت مدل‌سازی ریسک آگزیوما با مدل‌سازی اثر رای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا بر سبدی فرضی شامل 54 درصد اوراق قرضه،‌ 41 درصد سهام و مابقی سرمایه‌گذاری‌های جایگزین، دریافت که بازارهای سهام اروپایی بیشترین ضربه را در میان کلاس‌های دارایی خواهند خورد. این مدل نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاری‌های پوندی با افتی 10 درصدی مواجه خواهند شد.

    در پی به اوج رسیدن نوسانات پوند بریتانیا به بالاترین سطح خود از سال 2009، سهام اروپایی در آستانه همه‌پرسی 23 ژوئن بریتانیا آرام باقی مانده است. در حالی که در سال جاری و در میان ضعف یپوند و اوج گیری مجدد شرکت‌های معدنکار، بازار سهام بریتانیا یکی از بهترین عملکردها را در اروپا داشته است، این بازار در معرض بیشترین خطر نیز قرار دارد.

    فیلیپ جاکوب، یکی از محققان این گزارش اعلام کرد: «یک فرضیه هم وجود دارد که «برگزیت» اتفاق نیفتد. اگر این‌گونه شود، هیچ‌کس از لحاظ روحی آمادگی شنیدن آن را ندارد. ما شاهد خواهیم بود که بازار سهام واقعا تکان بخورد.»

    برای شبیه‌سازی اثر بالقوه «برگزیت» (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا)؛ آگزیوما پاسخ بازار را به رویدادهای گذشته شامل بحران بدهی چندساله اروپا و همه‌پرسی اسکاتلند تحلیل کرده است. آزمایش استرس تنها اثر کوتاه‌مدت بازار را نشان می‌دهد و در خصوص تغییرات ساختاری اثر خروج احتمالی بریتانیا از اتحادیه اروپا روی اقتصاد در بلندمدت تحلیلی ارائه نخواهد داد.

    بررسی‌های اخیر نشان می‌دهد که شانس خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا بیشتر شده است. با وجود این، شاخص تمامی سهام FTSE در سال جاری تنها 1.2 درصد افت داشته در حالی که شاخص استاکس اروپا افتی 7.6 درصدی را تجربه کرده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها