عصر خودرو

ثبت بالاترین قیمت سال ۲۰۱۶

سبد نفتی اوپک رکورد زد

عصر بازار- قیمت نفت اوپک در جدیدترین به روز رسانی سایت سازمان اوپک با ۲۶ سنت افزایش به ۴۸.۰۲ دلار در هر بشکه رسید که بالاترین قیمت این نوع نفت در سال ۲۰۱۶ محسوب می‌شود.

سبد نفتی اوپک رکورد زد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، سازمان کشورهای صادرکننده نفت، اوپک، در آخرین به‌روز رسانی سایت خود اعلام کرد: هر بشکه سبد نفتی این سازمان، پنج‌شنبه 20 خرداد ماه با 26 سنت افزایش نسبت به قیمت روز قبل 48.02 دلار در هر بشکه فروخته شد.

    بر اساس آمار اوپک، این سبد نفتی روز چهارشنبه گذشته با افزایش یک دلار و 66 سنتی به 47.76 دلار در هر بشکه رسیده بود. به این ترتیب رکورد بالاترین قیمت نفت اوپک که متعلق به روز چهارشنبه بود بار دیگر شکسته شد.

    به دنبال اختلال در عرضه نفت نیجریه، کانادا، لیبی و ونزوئلا به همراه کاهش تولید در آمریکا، قیمت نفت برنت در 3 جلسه ابتدایی هفته گذشته به بالاترین رقم در 8 ماه گذشته و نفت خام آمریکا به بالاترین قیمت از ماه جولای رسید. قیمت نفت خام برای فروش آتی نیز حدود 90 درصد بیش از کمترین رقم 13 سال اخیر افزایش یافت. این عوامل سبب ثبت رکورد از سوی نفت اوپک شد.

    قیمت نفت که به 52 دلار رسیده بود در معاملات پنج‌شنبه و جمعه کاهش یافت. پس از اینکه آمارها نشان داد که تعداد دکل‌های حفاری آمریکا برای دومین هفته متوالی افزایش یافته است و تقویت ارزش دلار بر تقاضا روی نفت خام تاثیر گذاشت و قیمت نفت در روز جمعه 3 درصد کاهش یافت.

    همچنین سقوط بیش از یک درصدی ارزش سهام وال استریت که بیشترین کاهش از ماه آوریل به شمار می‌رود نیز برداشت سود از محل فروش نفت برنت و نفت خام آمریکا پیش از آخر هفته را کلید زد.

    کمترین قیمت نفت اوپک که تاکنون ثبت شده است به چهارشنبه 20 ژانویه برابر با 30 دیماه 94 باز می‌گردد که 22.48 دلار در هر بشکه فروخته شد که کمترین قیمت سبد نفتی اوپک از سال 2003 تاکنون نیز به شمار می‌رود.

    سبد نفتی اوپک سال 2016 را با 31.79 دلار آغاز کرد و اکنون توانسته است پس از 6 ماه به بیش از 48 دلار برسد.

    متوسط قیمت نفت اوپک در سال 2016 تاکنون 35.10 دلار در هر بشکه بوده که کمترین قیمت آن از سال 2004 به شمار می رود.

    سبد نفتی اوپک متشکل از نفت صحرای الجزایر، نفت گیراسول آنگولا، نفت اورینت اکوادور، نفت سنگین ایران، نفت سبک بصره عراق، نفت صادراتی کویت، سیدر لیبی، بونی لایت نیجریه، نفت مارین قطر، نفت سبک عربستان، نفت موربان امارات، میناس اندونزی و مِرِی ونزوئلا است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها