عصر خودرو

فرانسه به دنبال قطع واردات گاز از آمریکا است

عصر بازار- براساس اعلام رسمی، قیمت تک محموله LNG در جنوب غرب آسیا برای تحویل بین ۴ تا ۸ هفته آینده ۱۰ سنت افزایش یافت و این در حالی است که فرانسه در نظر دارد تا واردات محموله‌های LNG از آمریکا را به دلیل شرایط زیست محیطی ممنوع کند.

فرانسه به دنبال قطع واردات گاز از آمریکا است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، قیمت تک محموله LNG در جنوب غرب آسیا برای تحویل بین 4 تا 8 هفته آینده با 10 سنت افزایش به قیمت 4 دلار و 75 سنت به ازای هر میلیون BTU رسید.

    همچنین در جنوب غرب اروپا نیز قیمت تک محموله LNG با 10 سنت افزایش در هر میلیون BTU به 4 دلار و 30 سنت رسید.

    بسیاری از خریداران در منطقه آسیا با با توجه به نزدئیک شدن عرضه‌های جدید LNG در بازار انتظار کاهش قیمت گاز را داشتند اما با افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی موجب شد تا قیمت گاز در قراردادهای وابسته به نفت با شیب 14.5 درصدی و اعمال مقدار ثابت 50 سنت در تابستان به حدود 50 دلار به ازای هر میلیون BTU برسد.

    در جنوب غرب اروپا اعلام مناقصه خرید 11 محموله LNG از سوی مصر و همچنین خرید 5 محموله توسط آرژانتین منجر به افزایش قیمت تک محموله LNG نسبت به قیمت‌های گاز در هاب‌های اروپا شد.

    افزایش قیمت LNG از یک سو و تغییر در بازار از سوی دیگر موجب شده است تا هنوز بازار LNG به اشباع نرسد.

    با این شرایط براساس اخبارهای رسمی فرانسه در نظر دارد تا واردات محموله‌های LNG از آمریکا را به دلیل شرایط زیست محیطی ممنوع کند. در حال حاضر این کشور به دنبال راه‌های قانونی برای اعمال ممنوعیت واردات LNG تولید شده از منابع غیر متعارف است که با توجه به امکان ناپذیر بودن تشخیص گاز تولیدی از منابع متعارف و غیر متعارف عملاً دولت فرانسه قصد دارد واردات گاز از آمریکا را قطع کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها