عصر خودرو

بانک ایرانی پرشیا در انگلیس به نظام پرداخت یورو متصل شد

عصر بازار- مدیر بانک بین‌المللی پرشیا در انگلیس اعلام کرد که این بانک پس از طی مراحل پیچیده از طریق بانک مرکزی آلمان، به نظام پرداخت یورو موسوم به تارگت ۲ متصل شد.

بانک ایرانی پرشیا در انگلیس به نظام پرداخت یورو متصل شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بانک ملت، محمدرضا مسکریان افزود: بانک بین‌المللی پرشیا متعلق به بانک‌های ملت و تجارت، مستقر در انگلستان به‌عنوان نخستین بانک ایرانی مستقر در لندن با صاحبان ایرانی، در تاریخ 8 ژوئن (19خرداد) پس از طی مراحل پیچیده از طریق بانک مرکزی آلمان، موفق شد که به‌نظام پرداخت یورو موسوم به'تارگت 2' (TARGET2) متصل شود.

    وی ادامه داد: پس از حصول توافق ایران و گروه پنج به‌علاوه یک و برداشته شدن تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران در 16 ژانویه 2016 و در شرایطی که بانک‌های بزرگ اروپایی به لحاظ وجود جو روانی سنگینی که دشمنان ایران در ممانعت از آغاز فعالیت‌های مجاز بانکی ایجاد کرده‌اند، اقدام بانک بین‌المللی پرشیا در اتصال به تارگت 2 آن‌ هم از طریق یکی از معتبرترین بانک‌های مرکزی اروپا یعنی بانک مرکزی آلمان، حرکت بسیار ارزشمند و قابل‌توجهی در جهت شکستن جو روانی موجود و شروع بالقوه حرکت‌های مثبت بعدی تلقی می شود.

    مسکریان یادآور شد: به لحاظ عملیاتی نیز این اتفاق از آنجایی‌که یکی از حلقه‌های مهم اصلی چرخه پرداخت در حوزه یورو را نه ‌فقط برای بانک بین‌المللی پرشیا بلکه برای سایر بانک‌های ایرانی از طریق بانک بین‌المللی پرشیا ( به‌شرط برقراری روابط کارگزاری )، فراهم می‌کند واجد ارزش و توجه ویژه است.

    مدیر بانک بین المللی پرشیا با اشاره به این نکته که در چرخه پرداخت‌های بین‌المللی ( حوزه یورو) بانک‌های مرکزی کشورهای حوزه یورو اعضای شبکه تارگت 2 هستند، اضافه کرد: سایر بانک‌های تجاری اروپایی، برای پرداخت و تسویه از طریق اتصال به یکی از بانک های مرکزی اروپایی، عملیات پرداخت و تسویه (CLEARING) را انجام می‌دهند. بدیهی است که بانک مرکزی آلمان به‌عنوان قوی‌ترین و مهم‌ترین بانک مرکزی حوزه یورو در اتحادیه اروپا ، نقطه قوت مهمی برای انجام عملیات بانک پرشیا محسوب خواهد شد.

    مسکریان گفت: ذکر این نکته ضروری است که در یک چرخه کامل دریافت و پرداخت، تمایل و موافقت بانک مقصد که وجوه را دریافت می‌کند مهم و در کنار شرط لازم که اتصال به'تارگت 2' هست، شرایط کافی برای تکمیل یک چرخه پرداخت و دریافت محسوب می‌شود.

    وی اضافه کرد: در سایه این‌گونه اقدامات و شکسته شدن جو روانی موجود و برطرف شدن تدریجی ترس بانک‌های بزرگ اروپایی از جرائم و اقدامات تنبیهی احتمالی آمریکا، پیش بینی می شود که در آینده‌ای نه‌چندان دور، عملیات بانک‌های ایرانی در سطح بین‌المللی به حالت طبیعی بازگردد.

    مسکریان گفت: اتصال بانک بین‌المللی پرشیا به تارگت 2 به‌عنوان شرط لازم برای هرگونه پرداختی، از ضرورت و اهمیت فراوان نیز برخوردار است .

    بر اساس این گزارش، بانک بین‌المللی پرشیا در مارس سال 2002 میلادی از ادغام شعب بانک‌های ملت و تجارت در لندن پایه گذاری شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها