عصر خودرو

انعقاد نزدیک به ۷۷۰۰ قرارداد در روز گذشته؛

معاملات آتی سکه در مدار رشد

عصر بازار- حجم معاملات آتی سکه دیروز در بورس کالای ایران به ۷هزار و ۶۹۴ قرارداد و ارزش آن به بیش از ۸۲۸ میلیارد ریال رسید که نسبت به پنجشنبه گذشته رشد ۲۶ درصدی را تجربه کرد، چرا که طی این روز حجم معاملات به ۶ هزار ۱۰۰ قرارداد رسیده بود.

معاملات آتی سکه در مدار رشد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، روز شنبه، بازار سکه مجموعا تحت‌تاثیر دو رویداد اعم از افزایش بهای اونس طلا و واکنش بازارهای جهانی به احتمال خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در همه‌پرسی 23 ژوئن قرار داشت.

    به این ترتیب دیروز بازار نقدی و آتی سکه در بورس کالای ایران تحت تاثیر بهای اونس جهانی افزایش نرخ بیش از یک درصد را تجربه کرد.

    بر اساس آمار معاملات بورس کالای ایران طی روز گذشته بهای سکه در هر پنج سررسید آتی، روند مثبتی را به ثبت رساند، به طوری که سکه در سررسید تیر ماه با نرخ یک میلیون و 35 هزار تومان معامله شد و افزایش 1/32 درصدی را تجربه کرد، همچنین سکه تحویل شهریورماه نیز با رشد 1/29 درصدی به قیمت یک میلیون و45هزار تومان رسید. این در شرایطی است که قرارداد تحویل آبان با قیمت یک میلیون و 55هزار تومان معامله شد و با افزایش 1/25 درصدی رو به رو شد.  از طرفی سکه تحویل دی نیز با 1/11 درصد رشد به قیمت یک میلیون و 66 هزار تومان به فروش رسید. در پایان سررسید اسفند ماه با نرخ یک میلیون و 85 هزار تومان معامله شد و افزایش1/13 درصدی را به ثبت رساند.

    همچنین سکه در بازار نقدی نیز طی اولین روز هفته، معاملات خود را با افزایش قیمت آغاز کرد. در این روز، سکه تمام بهار آزادی با قیمت یک میلیون و 33 هزار تومان آغاز به کار کرد که افزایشی 14هزار تومانی نسبت به قیمت بسته شده روز پنج‌شنبه داشت. رشد بهای سکه در ابتدای روز ناشی از صعود طلای جهانی به محدوده هزار و 270 دلار در روز جمعه بود. به این ترتیب، اثر این افزایش، صبح روز شنبه با یک روز تاخیر به بازار داخلی رسید. البته این در شرایطی است که دلار روند معکوسی را تجربه کرد و روند نزولی در پیش گرفت.

    اما این در شرایطی است که فلز گرانبهای داخلی تاثیر چندانی از افت قیمت دلار نگرفت و بیشتر سعی کرد هم جهت با بهای طلای جهانی حرکت کند، حادثه‌ای که چندان نیز غیرطبیعی نبود، چراکه افزایش بهای اونس بسیار بیشتر از افت دلار بود.

    به گفته فعالان، معامله‌گران سکه پس از عبور اونس از محدوده هزار و 250 دلار، انتظار افزایش بیشتر قیمت را داشته‌اند، در نتیجه ادامه رشد اونس موجب ضرر آنها در معاملات سکه نبود. این موضوع موجب شد که نه‌تنها آنها برای حمایت از دارایی خود به قصد فروش دلار وارد بازار ارز نشوند، بلکه تا حدی از دارایی خود در برابر افت دلار محافظت کنند.

    برخی فعالان اعتقاد دارند با توجه به انتظارات افزایشی برخی معامله‌گران، در صورتی که دلار امروز تغییرات قیمت خاصی را تجربه نکند، سکه افزایش بیشتری را تا پایان وقت تجربه خواهد کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها