عصر خودرو

مسئول صنعت نفت:

شروط ایران برای شرکتهای خارجی

عصر بازار- مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران گفت: ظرفیت خوبی در کشور در صنعت خطوط انتقال و تاسیسات، شکل گرفته که قابل انتقال به کشورهای همسایه است و بر این اساس پس از اجرایی شدن برجام مذاکره هایی نیز انجام شده است.

شروط ایران برای شرکتهای خارجی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، عباسعلی جعفری نسب روز یکشنبه درباره مذاکره با شرکت های خارجی ها گفت: شرکت های ایرانی در بخش اجرا دارای توانمندی بسیاری زیادی هستند و فقط مذاکره هایی برای تامین قطعات یدکی تجهیزات و ماشین آلات دوار انجام شده است.
    مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران افزود: البته از گذشته، ارتباط کاری خوبی با این شرکت ها داشته ایم که به دلیل تحریم متوقف شده بود اما پس از اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، دوباره تعامل برقرار شده است.
    وی در ادامه به شرط های ایران در مذاکره با شرکت های خارجی اشاره کرد و گفت: به شرکت های خارجی تاکید کرده ایم ساخت و یا تعمیر تجهیزات باید به طور کامل در داخل کشور انجام و دانش فنی نیز به کشور منتقل شود.
    این مسئول صنعت نفت، درباره صدور خدمات فنی و مهندسی نیز گفت: توانمندی و ظرفیت شکل گرفته در داخل کشور قابل انتقال به سایر کشورها است؛ بنابران مذاکره هایی با کشورهای همسایه برای صدور خدمات فنی ومهندسی انجام شده که از جمله آنها می توان به عراق اشاره کرد.
    ایران با برخورداری از 14 هزار کیلومتر خط لوله انتقال، دارای بزرگترین شبکه خطوط لوله انتقال نفت و فرآورده نفتی در منطقه خاورمیانه است. سالانه 120میلیارد لیتر نفت و فرآورده نفتی در کشور از طریق خطوط لوله منتقل می شود.
    پس از اجرایی شدن برجام و رفع تحریم ها، تعاملات بین الملل بخش های مختلف صنعت نفت دوباره آغاز شد که شامل بخش بالادستی (اکتشاف و تولید) و پایین دستی صنعت نفت است.
    تعامل بین المللی صنعت نفت شامل جذب فناوری های جدید و منابع مالی و همچنین صدور محصولات و خدمات فنی و مهندسی است.
    به دلیل قرار گرفتن ایران در مرکز منطقه ای که میدان های بزرگ انرژی در اطراف آن واقع شده و صدها پروژه کلان نفتی در حال اجراست، فرصت مناسبی را برای صدور خدمات فنی و مهندسی در بخش های مختلف این صنعت و از جمله در بخش انتقال نفت و فراورده فراهم کرده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها