عصر خودرو

مدیرامور بین الملل شرکت ملی نفت اعلام کرد

خرید تک محموله نفت ایران توسط شرکت شل انگلیس

عصر بازار- به گفته مدیرامور بین الملل شرکت ملی نفت ایران، شرکت شل یک محموله نفت را از ایران به صورت اسپات (تک محموله) دریافت کرده است،اما مذاکرات با این شرکت و دیگر شرکت‌های بزرگ ادامه دارد.

خرید تک محموله نفت ایران توسط شرکت شل انگلیس
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، هفته گذشته خبری با عنوان اینکه شرکت شل انگلیس نیز مشتری نفت خام ایران شده است در رسانه های مختلف منتشر شد.

    در این خبر آمده بود این شرکت هلندی- انگلیسی نفتکش «دلتا هلاس» را برای بارگیری یک محموله ١٣۰ هزار تن نفت خام ایران از جزیره خارک برای تاریخ هشتم ژوئیه (١٨ تیرماه) رزرو کرده است به طوری که ظاهرا شل قصد دارد نفت خام خریداری شده را در پایانه روتردام هلند تخلیه کند.

    در همین رابطه سید محسن قمصری مدیرامور بین الملل شرکت ملی نفت ایران اخیرا اعلام کرده است شرکت شل یک محموله نفت را از ایران به صورت اسپات (تک محموله) دریافت کرده است اما مذاکرات با این شرکت و دیگر شرکت های بزرگ ادامه دارد و امیدواریم به زودی و طی روزهای آینده به نتیجه برسیم.

    وی دراین مورد که چه میزان از قراردادهای 600 تا 700 هزار بشکه در روز ایران با شرکت های اروپایی تاکنون عملیاتی شده است، افزود:80 درصد این میزان عملیاتی شده است.

    پیش از این محسن قمصری  گفته بود: ایران با شرکت هایی از ایتالیا ،اسپانیا و یونان قرارداد فروش نفت امضا کرده است.

    به گفته این مقام مسؤول همه شرکت هایی که قرارداد امضا کرده‌اند نفت خام خود را حمل کرده‌اند ضمن این که بخشی از قرارداد با این شرکت به صورت بلندمدت است و حمل محموله های نفتی از سوی آنها ادامه دارد.

    بر اساس اخبار رسانه‌های بین المللی ایران پس از لغو تحریم ها در ماه ژانویه گذشته تلاش کرده است سهم از دست رفته خود را در بازارهای جهانی احیا کند و از آن زمان تا کنون موفق شده است صادرات نفت خود را به بیش از دو برابر برساند.

    میزان صادرات نفت ایران هم اکنون بیش از ٢ میلیون بشکه در روز است و بازستاندن سهم از دست رفته در بازارهای اروپا یکی از اهداف ایران برای افزایش سهم خود در بازار است،اگرچه بزرگترین مشتریان نفت ایران در آسیا حضور دارند و اولویت ایران برای بشکه های صادراتی، بازار آسیاست.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها