عصر خودرو

برآوردهای صعودی در حال تقویت است

قیمت نفت تا کجا بالا می‌رود؟

عصر بازار- سرمایه‌گذاران نفتی در حال خرید قراردادهایی هستند که تنها در صورتی توجیه اقتصادی خواهد داشت که قیمت نفت در چهار سال آینده بیش از ۱۰۰ دلار برای هر بشکه شود؛ نشانه‌ای روشن از این باور که برخی‌ معتقدند سقوط امروز در حال کاشتن بذرهایی برای رونق بعدی است.

قیمت نفت تا کجا بالا می‌رود؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، کارگزاران معتقدند که قیمت‌های پایین فعلی باعث ایجاد بحران عرضه خواهد شد چرا که شرکت‌های نفتی هزینه‌های توسعه میادین نفتی را میلیون‌ها دلار کاهش داده‌اند.

    فرانسیسکو بلانچ، رئیس مرکز کالای مریل لینچ آمریکا اعلام کرد: «بازار در 24 ماه آینده با بحران عرضه مواجه خواهد شد. برخی از صندوق‌های تامینی بر این باورند که برای کاهش تقاضا، قیمت نفت نیاز به افزایش خواهد داشت، و این نشان می‌دهد که چرا معامله‌گران به گزینه‌های خرید با قیمت بالا روی می‌آورند.»

    در ماه گذشته، سرمایه‌گذاران دارای گزینه خرید بودند و این حق را داشتند که نفت را با قیمت‌ و زمان از پیش‌ تعیین شده بخرند؛ بر اساس آمار بورس تجاری نیویورک  قیمت قراردادها برای انتهای 2018، 2019 و 2020 به ترتیب بشکه‌ای 80، 100 و 110 دلار گزارش شده است.

    حتی قبل از این آشفتگی اخیر،  برخی سرمایه‌گذاران جایگاه‌های به شدت صعودی اختیار کردند. بیشترین تعداد قراردادهای برجسته  در قراردادهای اختیار معاملاتی صعودی و نزولی برای قراردادهای دسامبر 2018 بوده است. برای دسامبر 2020 قیمت هر بشکه از این قرارداد 150 دلار بوده است.

    در ابتدای ماه سرمایه‌گذاران 4 میلیون بشکه اختیار خرید 100 و 80 دلاری برای سال‌های 2019 و 2020 خریداری کردند. علاوه بر این 800 هزار بشکه با ارزش 60 دلار نیز به انجام رسید. این معاملات به دلیل قوانین جدید وضع شده به صورت عمومی انجام شده بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها