عصر خودرو

پس از اسپانیا، روسیه هدف توسعه تبادلات تجاری با ایران

عصر بازار- پس از تعیین نقشه راه توسعه روابط اقتصادی ایران و اسپانیا، روسیه نیز به عنوان کشور هدف بعدی به منظور انجام مبادلات تجاری با روابط اقتصادی مدنظر قرار گرفته است.

پس از اسپانیا، روسیه هدف توسعه تبادلات تجاری با ایران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، پس از طراحی نقشه راه توسعه روابط اقتصادی ایران و اسپانیا در زمینه‌های مختلف به ویژه در بحث صادرات از جمله سرمایه‌گذاری‌های مشترک گردشگری، کشاورزی، انرژی، صنایع متوسط و کوچک و غیره، کشور روسیه به عنوان کشور هدف بعدی پس از اسپانیا به منظور انجام مبادلات تجاری و توسعه روابط اقتصادی مدنظر قرار گرفت.

    با توجه به این‌که نقشه راه مبادلات تجاری ایران و اسپانیا طی شش ماه آینده نهایی و به مرحله‌ امضاء می‌رسد تا پروژه‌های اقتصادی دو کشور به صورت عملیاتی آغاز شود، سازمان توسعه تجارت ایران به‌طور همزمان در حال تدوین نقشه راه توسعه روابط اقتصادی با روسیه است تا بلافاصله بعد از اتمام نقشه راه توسعه روابط اقتصادی با اسپانیا و عملیاتی شدن آن، طی شش ماه آینده پروژه توسعه روابط اقتصادی با روسیه را مدنظر قرار دهد.

    ابوالفضل کوده‌ئی - مدیر کل دفتر بازرگانی کشورهای اروپا، آمریکا و کشورهای مشترک‌المنافع سازمان توسعه تجارت ایران -  ضمن تایید این خبر اظهار کرد: نقشه راه همکاری اقتصادی با روسیه نیز با چشم‌اندازی بلندمدت و برای دوره حداقل پنج ساله تدوین خواهد شد تا پس از توسعه روابط اقتصادی با اسپانیا مدنظر قرار گیرد.

    حجم مبادلات اقتصادی انجام شده میان ایران و اسپانیا و نیز ایران و روسیه پس از نهایی شدن نقشه راه توسعه روابط اقتصادی مابین این کشورها تعیین شده و میزان اعتبارات در نظر گرفته شده برای آن نیز تعیین خواهد شد.

    هدف اصلی مسئولان کشور از تدوین این نقشه راه و عملیاتی ساختن روابط اقتصادی ایران با کشورهایی همچون اسپانیا و روسیه، رونق صادرات و نیز جذب سرمایه‌گذاری است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها