عصر خودرو

تحلیل جامع شاخص کل و شاخص قیمت (وزنی –ارزشی):

شاخص کل و شاخص قیمت در موج اصلاح

عصر بازار- هم اکنون بازار سهام در فصل مجامع است و سهامداران درانتظار کاهش نرخ سود بانکی به سر میبرند، بنابراین شاهد کاهش حجم معاملات به نفع فروشنده ها بر مبنای عامل ترس و هیجان و البته از دست دادن حمایت های معتبر تکنیکالی هستیم .

شاخص کل و شاخص قیمت در موج اصلاح
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، این اتفاقات در حالی مفروض است که شرایط بازارهای جهانی کاملا به نفع بازار تغییر جهت داده و به عنوان مثال ، قیمت جهانی «روی» از حوالی 1500 دلار به بالای 2 هزار دلار صعود کرده و قیمت نفت بالای 50 تثبیت شدهاست .

    از سوی دیگرشاخص کل بعد از 21 هزار واحد رشد که تا 81700 واحد رشد را تجربه نمود و کمی هم چاشنی مصنوعی داشت روند اصلاحی را با شکل گیری واگرایی منفی آغاز نمود .

    برخی از تحلیلگران به الگوی سر و شانه سقف هم اشاره داشتند که جای بحث دارد. اما بنظر ، شاخص کل از منظر سیستم معاملاتی ایچیموکوی پیشرفته روند بهتری را ادامه داده و نسبت به مقاومت ها و حمایت ها واکنش مناسبی داده است که در چارت مشاهده خواهید کرد .

    در چارت شاخص کل از منظر این سیستم محدوده 76933 واحد، سطح بسیار مهمی تلقی میشود که به نوعی عبور نوسان نمای چیکواسپن در تایم فریم هفتگی از نمودار شاخص هست که نقش حمایتی و مقاومتی خود را به خوبی ایفا نموده است. بعد از شکست این سطح و حتی پولبک مورد نظر این سطح مهم، نقش مقاومتی خود را بخوبی ایفا نموده است.

    از نظر سیستم معاملاتی ایچیموکوی پیشرفته از 8 روز دیگر نوسان نمای کیجونسن روند صعودی خود را آغاز نموده و از 5 تیرماه این رشد شتاب بیشتری خواهد گرفت که میتواند نقش حمایتی خود را به خوبی ایفا کند.

    همچنین سطح 73716 واحد در تایم فریم هفتگی به عنوان یک سطح مهم حمایتی محسوب میشود که انتظار می رود با نزدیک شدن کیجونسن به این سطح به عنوان یک سطح حمایتی مهم نقش خود را ایفا نماید.

    لازم به ذکر است که به لحاظ اندیکاتوری در تایم فریم روزانه اصلاح خوبی انجام گرفته و در کوتاه مدت انتظار برگشت وجود خواهد داشت. بنابرایت از نظر این سیستم شکست 73700 واحد کمی دور از انتظار است.

    شاخص قیمت ( وزنی ارزشی )

    شاخص قیمت (وزنی - ارزشی )هم اکنون در محدوده 27204 است و محدوده حمایتی بسیار معتبر این شاخص در حوالی ارقام شاخص (26761-26252) قرار گرفته است.

    همانطور که مشاهده میکنید این شاخص فوق العاده تکنیکالی رفتار میکند. بعد از تکمیل الگوی هارمونیک ab=cd extrnsion محدوده 161.8 درصد فیبوناچی در سال 92 این شاخص روند اصلاحی را آغاز نمود و در یک کانال نزولی بعد از 103 هفته با توجه به خبرهای برجام موج صعودی را آغاز کرد. از نظر سیستم ایچیموکو ، این شاخص از ابر کوموی نزولی خارج و با توجه به گپ کومویی و عدم خارج شدن نوسان نمای چیکو اسپن موج اصلاحی خود را آغاز کردهاست.

    در حال حاضر این شاخص به اولین محدوده حمایتی خود ، نوسان نمایه ای کیجونسن و سنکو اسپن b وارد شده و هنوز واکنش مناسب نداشته است. حمایت معتبر که در سابقه نیز قابل مشاهده است، خط روند صعودی(سبز رنگ ) است که از اعتبار بالایی برخوردار بوده و میتواند مجددا حمایت خوبی از این شاخص به عمل آورد.

    از نظر الگوهای هارمونیک نیز شاهد شکل گیری الگوی هارمونیک هستیم که در حال تکمیل موج bc اصلاحی است و و احتمال می رود که این الگوی هارمونیک ساده، خط روند صعودی ایستگاه آخر اصلاح باشد. البته ممکن است نوعی از الگو های هارمونیک پیشرفته باشد که بحث کاملا فرق خواهد کرد، اما آنچه مهم است، این روند اصلاحی به نفع موج صعودی بعدی خواهد بود و باید منتظر تکمیل پروسه اصلاحی بود.

    بنابراین هر دو شاخص در انتهای موج اصلاحی به سر میبرند و همیشه در انتهای موج اصلاحی ترس و رعب و وحشت از زیان بیشتر به چشم می آید. اندیکاتورها در تایم فریم های پایین تر وارد محدوده اشباع فروش شده و از پتانسیل واگرایی خوبی برخوردارهستند و دیگر فروش منطقی نیست . بنابراین تصمیمی برای خرید و فروش باید در زمانی صورت بگیرد که پروسه اصلاح زمانی شاخص تکمیل گردد .

    *بهزاد صمدی، تحلیلگر و مدرس کارگزاری اقتصاد بیدار

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو