عصر خودرو

بیژن زنگنه مطرح کرد:

امضای اولین قرارداد نفتی تا ۳ ماه دیگر

عصر بازار- وزیر نفت ایران اعلام کرد: امیدوارم در مدت دو یا سه ماه آینده و شاید هم کمتر بتوانیم اولین قرارداد را ببندیم.

امضای اولین قرارداد نفتی تا ۳ ماه دیگر
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، بیژن زنگنه در پاسخ به این سوال که با شرایط فعلی اولین قراردادهای جدید نفتی تا چه زمانی منعقد می‌شود؟ عنوان کرده است:امیدوارم در مدت دو یا سه ماه آینده و شاید هم کمتر بتوانیم اولین قرارداد را ببندیم.

    وزیر نفت ایران  در پاسخ به این سوال که آیا اولین قراردادها را با شرکت‌های توتال، انی و لوک اویل که مدیرانش در وین با وی ملاقات کردند، خواهد بست؟ اظهار کرد: بله، چند میدان هم مدنظر است.

    وی همچنین در پاسخ به این سوال که از میادین نفتی و گازی که برای مناقصه قراردادهای جدید نفتی اعلام کرده، به جز میادین نفتی غرب کارون، امضای قرارداد کدامیک از آنها برای وی اولویت دارد؟ بیان کرد:لایه نفتی پارس جنوبی برای من خیلی مهم است. چون میدان مشترک است. میدان فرزاد B هم برایم مهم است. البته در این میدان منتظر هندی‌ها هستیم تا ببینیم مذاکره با آنها به کجا می‌انجامد. قرار است تا ماه سپتامبر منتظر هندی‌ها بمانیم. اگر تا آن تاریخ در مذاکراتمان با هندی‌ها به نتیجه‌ای رسیدیم که خیلی خوب است وگرنه این میدان را هم به مناقصه خواهیم برد. بقیه اولویت‌هایمان در میدان‌هایی است که باید تولید صیانتی نفت و افزایش بازیافت داشته باشد.

    زنگنه در بخش پایانی این مصاحبه هم درباره برجام اظهار نظر کرده و در پاسخ به این سوال که  در صورت به توافق نرسیدن مذاکرات هسته‌ای برای صنعت نفت ایران چه اتفاقی می‌افتاد؟ گفت: «فاجعه بود، قطع صادرات نفت.»

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها