عصر خودرو

تحلیل روزنامه یو اس ای تودی آمریکا از بازار نفت :

استراتژی نفتی پسا تحریم ایران تاکنون موفقیت آمیز بود

عصر بازار- روزنامه یو اس ای تودی آمریکا در تحلیلی در مورد بازار نفت و رقابت سنتی تهران و ریاض برای کنترل بازار ، استراتژی پسا تحریم ایران را تاکنون موفقیت آمیز خوانده است.

استراتژی نفتی پسا تحریم ایران تاکنون موفقیت آمیز بود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، روزنامه یواس ای تودی در شماره روز شنبه خود نوشت : هرچند که عربستان سعودی از ذخایر عظیم نفتی برخوردار است ولی به سرعت در حال سوزاندن ذخایر خود است در حالی که به عقیده کارشناسان ، اقتصاد ایران برای پایداری در مقابل کاهش قیمت نفت مجهزتر و متنوع تر بوده و این کشور از نیروی کار تحصیل کرده و سخت کوشی برخوردار است .
    این روزنامه در تحلیل خود با عنوان آیا ' ایران در جنگ نفت ایران از دست بالا برخوردار است ' نوشت بازار نفت یکی از زمین های بازی اصلی بین ایران و عربستان است.
    یواس ای تودی نوشت : با توجه به این که عربستان هرگونه شانس توقف تولید نفت را در اجلاس دوحه در آوریل از بین برد ، ایران نیز از طریق ممانعت از تلاش های عربستان سعودی برای تعیین یک سقف تولید جدید در اوپک در نشست هفته گذشته در وین راه خود را دنبال کرد.
    به نوشته این روزنامه ، ایران از زمان لغو تحریم ها به سوار تازنده تبدیل شده و به سرعت توانسته است در کمال تعحب بسیاری از سرمایه گذاران سهم خود را در بازار افزایش دهد.
    در این تحلیل با اشاره به یک رشته نرخ گذاری های جدید ایران بر نفت خود برای رقابت با برخی رقبا چون عربستان نوشته شده است، ایران در آوریل 2016 روزانه 3/2 میلیون بشکه نفت صادر کرده که این بالاترین سطح از سال 2012 است . ایران در استراتژی خود تاکنون موفق بوده ولی احتمال دارد گرفتن سهم بیشتر در بازار اندکی مشکل تر شود.
    هرچند که عربستان سعودی سعی دارد به دنبال افزایش تولید نفت ایران و عراق ، سهم خود را در بازار تقویت کند ولی همه چیز در این زمینه بستگی به موفقیت ارامکو شرکت نفت دولتی سعودی دارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها