عصر خودرو

سازمان خصوصی سازی اعلام کرد:

جزییات واگذاری سهام ٦ شرکت دولتی

عصر بازار- سازمان خصوصی سازی،اطلاعات واگذاری سهام ٦ شرکت دولتی را با هدف اجرای ماده ٢٣ قانون سیاست های کلی اصل ٤٤ قانون اساسی منتشر کرد که در بین آنها سه شرکت پتروشیمی نیز وجود دارد.

جزییات واگذاری سهام ٦ شرکت دولتی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سازمان خصوصی سازی، شرکت خدمات کیفیت آریا- اس جی اس، شرکت پتروشیمی کازرون، شرکت صنایع پتروشیمی دهدشت، شرکت کالای پتروشیمی، شرکت بازرگانی معادن و صنایع معدنی ایران و شرکت تولید نیروی برق سبز این ٦ شرکت هستند.

    سازمان خصوصی سازی جزئیات واگذاری این شرکت ها را منتشر ساخته و براساس آن جمع کل دارایی های شرکت پتروشیمی کازرون ٧١٩ میلیارد و ٣٦۰ میلیون ریال، جمع کل بدهی ها ٢٤ میلیارد و ٢۰٣ میلیون ریال، همچنین جمع حقوق صاحبان سهام ٦٩٥ میلیارد و ١٥٧ میلیون ریال، سود خالص ١١ میلیارد و ٢١٧ میلیون ریال و تعداد سهام واگذار شده ١٣۰ میلیون و ٥٥٢ هزار و ٢٦٦ سهم و میزان آن نیز 19.78 درصد ذکر شده است.
    همچنین جمع کل دارایی های شرکت صنایع پتروشیمی دهدشت نیز ٩٩٤ میلیارد و ٥٩٣ میلیون ریال، جمع کل بدهی ها ٤٧ میلیارد و ٣۰٤ میلیون ریال،جمع حقوق صاحبان سهام ٩٤٧ میلیارد و ٢٨٩ میلیون ریال، سود خالص چهار میلیارد و ٨٤٢ میلیون ریال و تعداد سهام واگذار شده ١٩٢ میلیون و ٦٣٨ هزار و ٢٧٥ سهم و درصد آن 19.87 اعلام شده است.
    علاوه براین جمع کل دارایی های شرکت کالای پتروشیمی ٦٩٢ میلیارد و ٢٥٨میلیون ریال، جمع کل بدهی ها ٦٣٤ میلیارد و ٧٨٩ میلیون ریال، جمع حقوق صاحبان سهام ٥٧ میلیارد و ٤٦٩میلیون ریال و سود خالص ١٦ میلیارد و ٨٦١ میلیون ریال، همچنین تعداد سهام واگذار شده چهار میلیون و ٩٢٩ هزار و ٨٢٨ سهم و درصد آن نیز 98.59 عنوان شده است.
    این گزارش می افزاید: جمع کل دارایی های شرکت خدمات کیفیت آریا- اس جی اس ٣١۰ میلیارد و ٣٩٥ میلیون ریال، جمع کل بدهی ها ٢٥٥ میلیارد و ٥٦٤ میلیون ریال، جمع حقوق صاحبان سهام ٥٤ میلیارد و ٨٣١ میلیون ریال، سود خالص ٢٥ میلیارد و ٣٣٩ میلیون ریال، تعداد سهام واگذار شده پنج میلیون و ٧۰٢ هزار و ٣٧٥ سهم و درصد آن 46.55 اعلام شده است.
    همچنین، اطلاعات واگذاری سهام شرکت بازرگانی معادن و صنایع معدنی ایران، جمع کل دارایی ها ٦٧ میلیارد و ٢٢٣ میلیون ریال، جمع کل بدهی ها ٦٥ میلیارد و ١١۰ میلیون ریال، جمع حقوق صاحبان سهام دو میلیارد و ١١٣میلیون ریال، سود خالص ٩ میلیارد و ٩٥٧ میلیون ریال، تعداد سهام واگذار شده یک میلیون و ٢٣١ هزار و ٥٥ سهم و درصد آن 96.54 را نشان می دهد.
    افزون بر آن، اطلاعات واگذاری سهام شرکت تولید نیروی برق سبز بینالود ٢۰٣ میلیارد و ٥٦ میلیون ریال، جمع کل بدهی ها ٩۰ میلیارد و ٩٥ میلیون ریال، جمع حقوق صاحبان سهام ١١٢ میلیارد و ٩٦١ میلیون ریال، سود خالص ٦ میلیارد و ٤٣٤ میلیون ریال، تعداد سهام واگذار شده ٩٥ میلیون سهم و درصد آن ٩٥ عنوان شده است.
    به گزارش ایرنا، حرکت دولت در مسیر خصوصی سازی حقیقی و نه شکل های ساختگی آن، افزون بر شتاب بخشی به عملیاتی سازی سیاست های اقتصاد مقاومتی، همسو با سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی است که رهبرمعظم انقلاب در خردادماه 1384 آن را به رییسان سه قوه و رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ کرد.
    صنعت پتروشیمی در اجرای اصل 44 قانون اساسی در زمینه خصوصی سازی دراین صنعت ارزش آفرین به عنوان پیشتاز واگذاری ها در صنعت نفت بوده و در واقع
    رتبه اول خصوصی سازی در سطح شرکت های تابع وزارت نفت را به خود اختصاص داده است.
    آمارهای منتشر شده نشانگر آن است که حدود 99 درصد از شرکت های پتروشیمی تاکنون خصوصی شده اند و شرکت های پتروشیمی به دلیل سود آور بودن نقش تاثیر گذاری در بازار سرمایه دارند و سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی با توجه به ویژگی های آن سود آور است.
    پیش از این سازمان خصوصی سازی اعلام کرده بود 20 درصد کل خصوصی سازی انجام شده در کشور متعلق به صنعت پتروشیمی است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها