عصر خودرو

کاهش ۳۹ درصدی ترانزیت کالا از کشور در ۲ ماه نخست امسال

عصر بازار- در حالی ۲.۲ میلیون تن کالا در دو ماه نخست سال گذشته از کشور ترانزیت شد که این رقم در مدت مشابه امسال با کاهش ۳۹ درصدی به یک میلیون و ۳۳۸ هزار تن رسید.

کاهش ۳۹ درصدی ترانزیت کالا از کشور در ۲ ماه نخست امسال
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، محمدجواد عطرچیان مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به آمار ترانزیت کالا در دو ماه نخست امسال اظهار کرد: در این مدت یک میلیون و 338 هزار تن کالا از 32 مرز فعال زمینی و آبی کشور ترانزیت شد. از مجموع کالای ترانزیت شده، 359 هزار  تن  مواد نفتی و 979 هزار تن مواد غیرنفتی بود.

    وی یادآور شد:‌از میان مرزهای کشور بندرعباس با 487 هزار تن معادل 36.4 درصد فعال‌ترین مرز در زمینه ترانزیت ورود کالا بود و پس از آن پرویزخان با 17.2 درصد و بازرگان با 15.2 درصد در رده‌های بعدی قرار دارند. در ترانزیت خروج کالا از کشور، بندر امام با 281 هزار تن ( 21 درصد) در رده نخست و پس از آن مرزهای بازرگان با  10.5درصد،دوغارون با 8.4درصد ، لطف‌آباد با 8.4درصد و سرخس با 7.8درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.

    این در حالی است که عطرچیان خرداد ماه پارسال میزان ترانزیت کالا در دو ماه نخست سال 94 را 2.2 میلیون تن اعلام کرد بود، یعنی 39 درصد بیشتر از ترانزیت دو ماه نخست امسال.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها