عصر خودرو

در نخستین روز هفته

ارزش معاملات فرابورس به یک هزار و ۴۲۴ میلیارد ریال رسید

عصر بازار- بازار فرابورس ایران امروز شاهد خرید و فروش انواع اوراق بهادار به ارزش یک هزار و ۴۲۴ میلیارد ریال بود.‏

ارزش معاملات فرابورس به یک هزار و ۴۲۴ میلیارد ریال رسید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فرابورس ایران، در معاملات 22 خرداد‌ماه بالغ بر 361 میلیون ورقه بهادار در 38 هزار نوبت دادوستد شد و ارزش آن به یک هزار و 424 میلیارد و 260 میلیون ریال رسید. در همین حال شاخص کل فرابورس با افت 11.5 واحدی نسبت به دیروز، رقم 796.77 واحد را نمایش داد؛ نماد پالایش نفت تهران، هلدینگ خاورمیانه و ذوب آهن اصفهان بیشترین تاثیر منفی را بر وضعیت شاخص گذاشتند.
    بیشترین حجم معاملات در روز جاری متعلق به نماد کاغذ پارس با 22 میلیون و 370 هزار سهم بود و بیشترین ارزش معاملات نیز در نماد حمل و نقل ریلی پارسیان به ارزش 137 میلیارد ریال رقم خورد.
    در بازار اول، 39 میلیون و 150 هزار اوراق بهادار به ارزش 102 میلیارد ریال داد و ستد شد که طی آن بالاترین حجم معاملات به نام سرمایه‌گذاری الوند ثبت شد. همین طور، 93 میلیون و 490 هزار اوراق بهادار در بازار دوم به ارزش 364 میلیارد و 650 میلیون ریال دست به دست شد و بیشترین حجم معاملات این بازار مربوط به کاغذ پارس بود.
    امروز اسناد خزانه اسلامی در نماد "اخزا 2" با معاملاتی به ارزش 173 میلیارد ریال در صدر بالاترین حجم و ارزش معاملات اوراق با درآمد ثابت قرار گرفت. همچنین در نمادهای اسناد خزانه اسلامی در مجموع، 246 میلیارد و 790 میلیون ریال مبادله انجام شد.
    در میان ETFها، صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان، بیشترین حجم و ارزش معاملات را ثبت کرد و حجم معاملات این صندوق امروز به 2 میلیون و 820 هزار ورقه بهادار رسید. صندوق آرمان آتی کوثر و صندوق رمایه‌گذاری الماس به ترتیب در رده‌های بعدی قرار گرفتند.
    طبق این گزارش، نماد شرکت‌های تابان هور، نیرو سرمایه و دارو سازی سبحان انکولوژی بیشترین افزایش قیمت و نماد شرکت‌های قاسم ایران، مجتمع معادن مس تکنار و پالایش نفت شیراز بالاترین کاهش قیمت را تجربه کردند.
    همچنین‏ اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن در روز یکشنبه در اغلب نمادها با کاهش قیمت مواجه و در بازه 840 تا 860 هزار ریال معامله شد و بیشترین افزایش قیمت مربوط به نماد اسفندماه 94 بود.
    این گزارش می‌افزاید، در روز جاری نماد معاملاتی شرکت افرانت و داروسازی کاسپین تامین پس از برگزاری مجامع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی هر سهم بازگشایی شدند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها