عصر خودرو

با مجوز وزارت صنعت؛

صادرات ماشین‌آلات تولیدی ایران آغاز می‌شود

عصر بازار- با مجوز وزارت صنعت، معدن و تجارت صادرات ماشین‌آلات صنعتی و تولیدی ایران آغاز می‌شود.

صادرات ماشین‌آلات تولیدی ایران آغاز می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، در پی صدور مجوز برگزاری نخستین نمایشگاه تخصصی صنایع کوچک و خطوط تولیدی ایران در افغانستان، صادرات ماشین‌آلات صنعتی و تولیدی ایران آغاز می‌شود، این در حالی است که تاکنون نمایشگاهی در خارج از کشور برای معرفی و عرضه ماشین‌آلات و دستگاه‌های صنعتی و تولیدی ایران برگزار نشده و با برگزاری این نمایشگاه در کابل، صادرات ماشین‌آلات و خطوط تولیدی کشور کلید می‌خورد.

    نمایشگاه‌هایی که از سوی جمهوری اسلامی ایران در کشورهای هدف صادراتی برگزار می‌شود، مربوط به توانمندی‌های کالایی است و اکنون که زمینه برگزاری نمایشگاهی با موضوع صادرات ماشین‌آلات و خطوط تولیدی ایران در افغانستان فراهم شده است، می‌توان به صادرات در این بخش امیدوار بود.

    مسئولان افغانی با توجه به واردات سالانه 11 میلیارد دلار کالا در نظر دارند در تولید محصولاتی که به سرمایه زیاد و تکنولوژی بالایی نیاز ندارد، خودکفا شوند و از این طریق حجم واردات را کاهش و در عین حال برای قشر جوان جویای کار نیز اشتغال‌زایی کنند که با مجوز وزارت صنعت، فرصتی را برای آشنایی آنها با ماشین‌آلات صنعتی ایران و تامین نیازهایشان فراهم می‌آورد.

    نمایشگاه تخصصی صنایع کوچک و خطوط تولیدی ایران در سه بخش کلی برگزار خواهد شد؛ بخش نخست مربوط به ماشین‌آلات صنایع غذایی است، بخش دوم به ماشین‌آلات صنعتی مانند کوره‌ها، کمپرسورها، موتورهای جوش، صنایع تزریق لاستیک و پلاستیک، نساجی، صنایع چوب، کیف و کفش و ... اختصاص دارد و در بخش سوم هم ماشین‌آلات صنایع ساختمانی و معدنی مانند دستگاه‌های استخراج سنگ، ساخت بتن حضور خواهند داشت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها