عصر خودرو

ابراز نگرانی بانک مرکزی روسیه در رقابت با ایران در عرضه نفت به بازارهای اصلی

عصر بازار- بانک مرکزی روسیه طی گزارشی چشم‌انداز صادرات نفت این کشور به بازارهای اصلی نظیر چین و اروپا را به علت افزایش رقابت با ایران نامطلوب دانست.

ابراز نگرانی بانک مرکزی روسیه در رقابت با ایران در عرضه نفت به بازارهای اصلی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، بانک مرکزی روسیه در گزارشی در روز جمعه اعلام کرد چشم‌انداز صادرات نفت روسیه به بازارهای اصلی به علت افزایش رقابت با ایران نامطلوب است.

    پس از اینکه آژانس بین‌المللی انرژی تایید کرد که ایران به توافق هسته‌ای پایبند بوده است، اتحادیه اروپا، سازمان ملل و تا حدی آمریکا در ماه ژانویه تحریم‌های خود علیه ایران را لغو کردند. این امر به ایران اجازه داد تا نفت خود را بار دیگر به بازارهای جهانی سرازیر کند.

    به نوشته این گزارش، «چشم‌انداز عرضه انرژی روسیه به بازارهای اصلی نامطلوب است. به محض برداشته شدن تحریم‌های ایران در ابتدای سال جاری میلادی، عرضه نفت این کشور به چین از 410 هزار بشکه در روز در ماه ژانویه به 675 هزار بشکه نفت در روز در ماه آوریل افزایش یافت.»

    بانک مرکزی روسیه خاطرنشان کرد در همان زمان روسیه در نظر داشت تا به منظور تقویت جایگاهش در بازارهای چین و اروپا، عرضه نفت خود را افزایش دهد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها