عصر خودرو

یک مسئول نفتی اعلام کرد:

جزئیات امضای ۷ قرارداد فروش نفت به اروپا

عصر بازار- یک مقام مسئول از امضای ۷ قرارداد فروش نفت به شرکت‌هایی از یونان، اسپانیا، ایتالیا، سوئیس، فرانسه و روسیه خبر داد و گفت: ۸۰ درصد قراردادهای فروش نفت ایران به اروپا عملیاتی شد.

جزئیات امضای ۷ قرارداد فروش نفت به اروپا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، سیدمحسن قمصری با بیان اینکه مذاکرات با شرکت‌های مختلف اروپایی برای امضای قراردادهای بلندمدت فروش نفت خام ادامه دارد، گفت: تاکنون از مجموع 600 تا 700 هزار بشکه قرارداد امضای شده برای فروش نفت به شرکت‌های اروپایی، 80 درصد قراردادها عملیاتی شده است.

    مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به امضای قراردادهای بلندمدت فروش نفت با شرکت هایی از ایتالیا (ساراس و ایپلم)، اسپانیا (رپسول)، یونان (هلنیک پترولیوم)، فرانسه (توتال)، سوئیس (ویتول) و روسیه (لوک اویل)  امضا شده است، اظهار داشت: همه این شرکت‌هایی که قرارداد امضا کرده اند نفت خام خود را حمل کرده‌اند ضمن اینکه بخشی از قرارداد با این شرکت به صورت بلندمدت است و حمل محموله‌های نفتی از سوی آنها ادامه دارد.

    این مقام مسئول روز گذشته با بیان اینکه مذاکرات با شرکت شل ادامه دارد و قرارداد بلندمدت فروش نفت با این شرکت انگلیسی هنوز امضا نشده است، تاکید کرده بود: صرفا یک محموله نفت تحویل این شرکت انگلیسی شده است.

    بر اساس این گزارش، در شرایط فعلی حجم صادرات نفت خام ایران به بیش از دو میلیون و 100 هزار بشکه در روز رسیده و بر اساس برنامه تعیین شده قرار است ظرفیت صادرات نفت تا پایان تابستان به دو میلیون و 500 هزار بشکه در روز افزایش یابد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها