عصر خودرو

بورس تهران در هفته قبل

افت ۲۱ درصدی حجم معاملات سهام در هفته‌ای که گذشت

عصر بازار- نگاهی به عملکرد بورس اوراق بهادار تهران نشان می دهد، حجم سهام و اوراق حق تقدم معامله شده در این بازار طی هفته گذشته کاهش ۲۱.۷ درصدی را با هفته پیش از خود تجربه کرده است.

افت ۲۱ درصدی حجم معاملات سهام در هفته‌ای که گذشت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، تازه‌ترین اطلاعات دریافتی از بورس تهران نشان می‌دهد، این بازار در چهار روز معاملاتی هفته گذشته با کاهش 21.7 درصدی حجم معاملات سهام و اوراق حق تقدم نسبت به هفته ما قبل خود به رقم 3 میلیارد و 554 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله دست یافته است.

    این رقم در یک هفته قبل از این دوره به 4 میلیارد و 541 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله رسیده بود.

    ارزش کل معاملات سهام و اوراق حق تقدم سهام نیز در هفته گذشته به ارزش 767 میلیارد و 500 میلیون تومان رسید که نسبت به ارزش کل معاملات در هفته دوم خرداد ماه امسال با کاهش 19 درصدی مواجه بوده است.

    همچنین تعداد دفعات معاملات نیز در هفته گذشته به 258 هزار و 914 نوبت داد و ستد رسید که در مقایسه با هفته ماقبل خود کاهش بیش از 32 درصدی را تجربه کرده است.

    از سوی دیگر تعداد خریداران سهام در بورس تهران طی چهار روز معاملاتی هفته گذشته به 75 هزار و 660 نفر رسید که در مقایسه با هفته ماقبل خود کاهش بیش از 54 درصدی را به لحاظ تعداد خریدار در این بازار تجربه می‌کرد.

    بر اساس این گزارش، در هفته ای که گذشت شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران با کاهش 208 واحدی روی رقم 75 هزار و 876 واحد ایستاد. شاخص بورس (تدپیکس) از بتدای امسال تا کنون کاهش 5.4 درصدی را تجربه کرده است.

    در هفته ای که گذشت شاخص 50 شزکت فعالتر بورس به طور میانگین با کاهش 17 واحدی به عدد سه هزار و 24 واحد نزدیک شد. این نماگر از ابتدای امسال تا کنون کاهش 7.1 درصدی را برجای گذاشته است.

    شاخص کل هم وزن نیز در این دوره با رشد 16 واحدی عدد 13 هزار و 795 واحد را تجربه کرده است. این نماگر نیز از ابتدای امسال تا به امروز رشد بیش از سه درصدی را به نمایش گذاشته است.

    طی هفته گذشته در بورس تهران ارزش کل معاملات اوراق مشارکت به 59 میلیارد و 461 میلیون و 43 میلیارد ریال رسید که نسبت به هفته ما قبل خود از افزایش 2 هزار و 977 درصدی برخوردار است.

    حجم معاملات اوراق مشارکت در این بازار نیز طی هفته گذشته در مقایسه با هفته ما قبل خود رشد سه هزار و 92 درصدی را نشان می دهد.

    بر اساس این گزارش طی هفته گذشته شاخص صنعت ساخت محصولات فلزی با رشد 12.85 درصدی به رقم 42 هزار و 490 واحد رسید که بالاترین رقم در میان نماگر های منتشر شده در بورس تهران است.

    شاخص صنعت قند و شکر با رشد 6.53 درصدی شاخص سایر واسطه گری های مالی با رشد 2.75 درصدی در رتبه های بعدی برترین نماگرهای منتخب بورس تهران در هفته گذشته ایستاده‌اند.

    بر اساس این گزارش، از ابتدای امسال تا کنون ارزش کل معاملات سهام و اوراق حق تقدم خرید سهام شرکت های بورسی به رقم 13 هزار و 954 میلیارد و 600 میلیون تومان رسیده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها