عصر خودرو

در آخرین روز معاملات هفته گذشته؛

قیمت نفت ۳ درصد کاهش یافت

عصر بازار- قیمت هر بشکه نفت در پایان معاملات دیروز با یک دلار و ۴۱ سنت کاهش به ۵۰ دلار و ۵۴ سنت رسید.

قیمت نفت ۳ درصد کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، انتشار آمارهایی از افزایش تعداد سکوهای حفاری نفت در آمریکا برای دومین هفته متوالی و تقویت ارزش دلار موجب شد تا قیمت نفت در پایان معاملات روز جمعه 3 درصد کاهش یابد.

    کاهش بیش از یک درصدی قیمت شاخص های وال استریت که بیشترین کاهش از ماه آوریل تاکنون است نیز به برداشت سودهای پیش از تعطیلات آخر هفته در بازار نفت شدت بخشید و این نیز در افت قیمت ها موثر بود.

    در حالی که وضعیت آشفته بازارهای مالی جهان، سرمایه گذاران را به سمت بازارهای ارز کم ریسک سوق داده، شاخص دلار در برابر شاخص ارزهای معتبر جهانی 0.7 درصد افزایش یافت که بیشترین افزایش در حدود 2 ماه گذشته بود.

    بر اساس این گزارش، قمیت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با یک دلار و 41 سنت کاهش به 50 دلار و 54 سنت رسید.

    قیمت نفت خام آمریکا نیز در پایان معاملات دیروز با یک دلار و 49 سنت کاهش به 49 دلار و 7 سنت رسید که بیشترین کاهش از اوایل ماه آوریل تاکنون بود.

    با این وجود، قیمت نفت برنت در این هفته نزدیک به 2 درصد رشد داشت و نفت وست تگزاس اینترمدییت نیز رشد قیمت حدودا یک درصدی را تجربه کرد.

    قیمت نفت به دلیل اختلال در عرضه نفت کشورهای نیجریه، کانادا، لیبی و ونزوئلا و کاهش تولید نفت آمریکا، نسبت به پایین ترین رقم های 13 سال گذشته که در فصل زمستان به ثبت رسید، حدود 90 درصد افزایش یافته است. نگرانی ها درباره مازاد عرضه جهانی نفت قیمت ها را از بالای 100 دلار در هر بشکه در اواسط سال 2014 به زیر 30 دلار در سه ماهه نخست 2016 رسانده بود.

    بر اساس گزارش موسسه بیکرهاگز، شرکت های آمریکایی که هفته گذشته 9 سکوی حفاری را به فعالیت های خود اضافه کرده بودند، این هفته نیز 3 سکوی دیگر به فعالیت های حفاری خود افزوده اند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها