عصر خودرو

تصمیم قطعی ۳ کشور برای ساخت هتل در ایران

عصر بازار- رییس جامعه هتلداران ایران از علاقه‌مندی سرمایه‌گذاران کشورهای ترکیه، جمهوری آذربایجان و ایتالیا برای ساخت هتل در ایران خبر داد.

تصمیم قطعی ۳ کشور برای ساخت هتل در ایران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، ایران تا کنون یک قرارداد رسمی با کشور ترکیه امضا کرده و سرمایه‌گذاران این کشور بر این اساس متعهد شده‌اند ظرف هفت تا 10 سال، 10 هتل در ایران بسازند. سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ایران به تازگی نیز با جمهوری آذربایجان مذاکراتی داشته که آن‌ها نیز برای ساخت سه تا 5 هتل اعلام آمادگی کرده‌اند و آن‌طور که سلطانی‌فر گفته، بزودی کار خود را در ایران آغاز می‌کنند.

    شرکت اماراتی "روتانا" نیز از حدود دو سال پیش ساخت هتل در مشهد را آغاز کرده است و طبق اظهارات مدیر این مجموعه، پروژه‌ی احداث این هتل‌ها در ایران تا امسال باید به سرانجام برسد.

    ایران قرارداد دیگری با گروه هتل‌های "اشتاینگن برگر" آلمان برای ساخت 10 هتل دیگر دارد. خارجی‌ها برای سرمایه‌گذاری در بازار بکر ایران پس از برجام بیشتر تمایل نشان دادند. تصمیم دولت ایران بر آن است که تا سال 2025 میلادی، تعداد هتل‌های چهار و پنج ستاره را دست‌کم به 400 واحد برساند .

    جمشید حمزه‌زاده گفت:‌ از میان جمع سرمایه‌گذاران خارجی که در حال ارزیابی بازار ایران هستند، ترکیه و جمهوری آذربایجان و در اروپا، ایتالیا از همه جدی‌تر هستند.

    وی همچنین از تمایل برخی برندهای مطرح هتلداری به بازار ایران خبر داد و افزود: آن‌ها هنوز اقدام جدی انجام نداده‌اند، اما در حال ارزیابی شرایط ایران هستند. البته برخی دانشگاه‌های مطرح مثل "لوزان" سوئیس برای ایجاد شعبه‌ای از دانشکده‌ی هتلداری این کشور در ایران ابراز علاقه کرده و پیگیرند.

    حمزه‌زاده سپس به برگزاری دومین جلسه‌ی بحث و بررسی نحوه‌ی همکاری با هلدینگ‌ها و شرکت‌های هتل‌ساز خارجی با حضور مسعود سلطانی‌فر به منظور ارزیابی ظرفیت‌های داخلی برای مشارکت با سرمایه‌گذاران خارجی اشاره کرد و از آماده‌سازی بسته‌های سرمایه‌گذاری در کارگروه سامان‌دهی و جذب سرمایه‌گذاران خارجی خبر داد و اظهار کرد: در این کارگروه قرار شده هتل‌ها و زنجیره‌‌های هتلی که طرح توسعه و زمین مناسب برای هتل‌سازی دارند و طرح مطالعات اولیه را نیز انجام داده‌اند، آن‌ها را در قالب بسته سرمایه‌گذاری ارائه دهند. یقینا این اقدام به پیشروی صنعت هتلداری ایران کمک مؤثری می‌کند.

    به گفته‌ی او، تا کنون از سوی هتل‌های زنجیره‌ای حدود 40 زمین و ساختمان هتل که قابلیت اجرای طرح توسعه را دارند برای مشارکت با سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی پیشنهاد شده که در قالب بسته‌های سرمایه‌گذاری ارائه خواهد شد.

    حمزه‌زاده در ادامه گفت: صنعت هتلداری در حال حاضر با موانعی چون گرانی زمین، بهره‌های سنگین بانکی که در مواردی به 30 درصد رسیده، محدودیت وام‌های دولتی، مالیات‌ و عوارض سنگین مواجه است که کارگروه سامان‌دهی و جذب سرمایه‌گذار برای ساخت هتل، پیگیر حل این مسائل است.

    او هچنین درباره‌ی چگونگی تسهیل سرمایه‌گذاراری خارجی در ایران  با وجود بروکراسی اداری، اظهار کرد:‌ حل مشکلات اداری در نظام سرمایه‌گذاری گردشگری از جمله مباحث مهم این کارگروه است که حتما پیگیری خواهد شد تا سرمایه‌گذاران با اطمینان بیشتر و نهایت دسترسی بتوانند وارد این صنعت شوند.

    حمزه‌زاده تاکید کرد: هدف ما از تشکیل این کارگروه و تهیه‌ی بسته‌های سرمایه‌گذاری فقط جذب خارجی‌ها نیست، بلکه ایرانی‌های مقیم خارج از کشور، مهم‌ترین جامعه‌ی هدف ما محسوب می‌شود، ‌ چرا که با ترغیب آن‌ها می‌توان سرمایه‌ی قابل توجهی را به کشور وارد کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها