عصر خودرو

توضیحات ایران درباره قرارداد شل ؛

BP هم مشتری نفت ایران شد

قرارداد بلندمدت با شل امضا نکردیم

عصر بازار- مدیر امور بین‌الملل شرکت نفت با بیان اینکه مذاکرات با شرکت شل ادامه دارد و قرارداد بلندمدت فروش نفت با این شرکت هنوز امضا نشده است، گفت: صرفا یک محموله نفت تحویل این شرکت انگلیسی شده است.

BP هم مشتری نفت ایران شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، سیدمحسن قمصری درباره از سرگیری فروش نفت خام ایران به شرکت انگلیسی شل، گفت: مذاکرات با این شرکت به منظور امضای قرارداد بلندمدت صادرات و فروش نفت خام ادامه دارد.

    مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران با تاکید بر اینکه تاکنون قرارداد بلند مدتی برای فروش نفت خام با شرکت شل امضا نشده است، تصریح کرد: در طول چند ماه اخیر و با لغو تحریم‌ها، صرفا یک محموله نفت خام در قالب قراردادهای «اسپات و تک محموله» به شرکت انگلیسی شل فروخته شده است.

    این مقام مسئول با تاکید بر اینکه مذاکرات با شرکت شل برای امضای قراردادهای بلند مدت ادامه دارد و پیش بینی می‌شود به زودی توافق نهایی حاصل شود، تاکید کرد: بر اساس قرارداد اسپات و تک محموله، شرکت انگلیسی شل محموله نفت خام خود را در ماه آینده میلادی برداشت خواهد کرد.

    قمصری همچنین در خصوص مذاکرات از سرگیری فروش نفت ایران به شرکت انگلیسی برتیش پترولیوم هم توضیح داد: مذاکرات با بی پی هم همچون شل ادامه دارد اما هنوز قراردادی با شرکت برتیش پترولیوم برای فروش نفت خام امضا نشده است.

    به گزارش مهر، رویترز روز گذشته اعلام کرده بود: گفته‌های منابع تجاری و آمارهای کشتیرانی نشان می‌دهد که شرکت انگلیسی-هلندی شل خرید نفت خام ایران را از سرگرفته است و پس از شرکت فرانسوی توتال، دومین شرکت بزرگ نفتی جهان است که پس از تحریم‌ها، خرید نفت از ایران را دوباره آغاز کرده است.

    براساس اعلام رسانه‌های خارجی، شرکت شل قرار است اولین محموله نفت خام ایران را پس از بارگیری در پایانه خارگ در خلیج فارس به پایانه نفتی روتردام هلند منتقل و تخلیه کند.

    بر اساس این گزارش، فروردین ماه سال‌جاری و همزمان با پرداخت بدهی حدود 2 میلیارد و 800 میلیون دلاری شرکت انگلیسی شل به ایران، فروش نفت خام به این شرکت اروپایی توسط شرکت ملی نفت ایران آزاد شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها