عصر خودرو

منابع کره ای:

ایران بازار میعانات گازی کره جنوبی را از قطر گرفت

عصر بازار- در حالی که میعانات تولیدی ایران در رقابت قیمتی، میعانات تولیدی قطر را از میدان به در کرده، کره جنوبی خرید این محصول از ایران را در ماه ژوئن بیش از ۵۰ درصد افزایش خواهد داد.

ایران بازار میعانات گازی کره جنوبی را از قطر گرفت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، در حالی که  میعانات تولیدی ایران در رقابت قیمتی، میعانات تولیدی قطر را از میدان به در کرده، کره جنوبی، بزرگترین مشتری میعانات در آسیا خرید نفت بسیار سبک (میعانات) از ایران را در ماه ژوئن بیش از 50 درصد افزایش خواهد داد.

    هرچند کره جنوبی آمار جداگانه ای درباره  واردات میعانات خود منتشر نمی کند، اما تجار گفتند، انتظار دارند میزان صادرات میعانات ایران به کره جنوبی در ماه ژوئن به حداقل 6 میلیون بشکه، معادل 200 بشکه در روز برسد که رقمی بی سابقه خواهد بود.

    اگر ایران بتواند قراردادی را برای صدور میعانات با شرکت هیوندای چمیکال کره منعقد نماید، صادرات میعانات ایران ممکن است در سه ماهه پایانی سال حتی به ارقام بالاتری برسد.

    به گفته یک منبع آگاه، مذاکرات بین هیوندای چمیکال و شرکت ملی نفت ایران درباره یک قرارداد تامین میعانات در جریان است.

    کره جنوبی، پنجمین وارد کننده نفت جهان در طی 4 ماهه نخست سال جاری، خرید نفت خود از ایران را به بیش از دو برابر یعنی حدود 248 هزار بشکه در روز رسانده است.

    ایران توانسته پس از لغو تحریم های غرب، سریعتر از آنچه که پیش بینی می شد صادرات نفت خود را افزایش دهد و از تانکرهای بین المللی برای صدور نفت خود کمک بگیرد.

    2منبع آگاه گفتند، شرکت های کره ای اس کی انرژی و هانوها توتال پتروچمیکال، قرار است در ماه ژوئن حداقل 6 میلیون بشکه میعانات از میدان پارس جنوبی ایران وارد کنند، در حالی که واردات این شرکت ها از ایران در ماه های آوریل و می، حدود 3 تا 4 میلیون بشکه بود.

    سخنگوی شرکت هانوها گفت، این شرکت قصد دارد در ماه ژوئن حدود 2 میلیون بشکه میعانات از ایران خریداری کند، زیرا میعانات ایران ارزان تر از میعانات قطر است و شرکت می خواهد به منابع تامین میعانات خود تنوع ببخشد.
    مقامات اس کی انرژی از اظهارنظر در این باره خودداری کرده اند.

    منابع تجاری گفتند، قیمت میعانات ایران در اوایل امسال تا 5 دلار در هر بشکه ارزان تر از  میعانات قطر بود، اما این شکاف اکنون کمتر شده و به 2 تا 3 دلار رسیده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها