عصر خودرو

اسعدی سامانی تشریح کرد:

آخرین خبرها از لیزینگ هواپیمای مسافرتی در ایران

عصر بازار- دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی معتقد است با نهایی شدن مذاکرات شرکت های هواپیمایی ایرانی با شرکت‌های لیزینگ کننده هواپیما می‌توان امید داشت این بحث نهایی شود، هرچند هنوز صحبت‌های فعلی در حد مذاکره است.

آخرین خبرها از لیزینگ هواپیمای مسافرتی در ایران
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۱:۰۰

    به گزارش پیگا خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، مقصود اسعدی سامانی تصریح کرد: پس از اجرایی شدن برجام و لغو تحریم‌ها، شرکت‌های ایرانی مذاکرات خود را با شرکت های هواپیما ساز در چند محور مختلف آغاز کردند و هنوز این مذاکرات ادامه دارد.

    به گفته وی بحث لیزینگ هواپیما نیز جز همین گزینه‌هاست که می‌تواند در آینده نزدیک به ما در تامین هواپیماهای جدید کمک کند.

    اسعدی سامانی با بیان اینکه مذاکرات با شرکت‌های لیزینگ هواپیما همچنان ادامه دارد، گفت: فرصت به وجود آمده پس از برجام برای ما شرایطی را به وجود آورده که می‌تواند اوضاع صنعت هواپیمایی کشور را متحول کند و گزینه‌ای مانند لیزینگ نیز قطعا در همین چارچوب تعریف می‌شود.

    دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی افزود: شرکت‌های هواپیمایی ایرانی مذاکرات برای لیزینگ هواپیما را در کنار مذاکره مستقیم با ایرباس و بویینگ دنبال می کنند. پس از آنکه پیش قرارداد خرید 118 فروند ایرباس جدید بسته شد، دیگر ایرلاین‌ها نیز کار خود را برای عقد قرارداد با شرکت‌های هواپیماساز ادامه داده‌اند و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک این برنامه‌ها به نتیجه‌ای قطعی برسد.

    بر اساس این گزارش، چندی قبل وزیر راه و شهرسازی رسما اعلام کرد ایران به لیزینگ هواپیما به عنوان موضوعی بسیار مهم فکر می‌کند و سهم این بخش در خرید هواپیماهای جدید می‌تواند به چند صد فروند هواپیما منجر شود.

    بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی بزرگ جهان در طول سال‌های گذشته بحث خرید مستقیم هواپیما را از دستور کار خود خارج کرده‌اند و بخش عمده‌ای از هواپیماهای فعال‌شان یا اجاره و یا اجاره به شرط تملیک – لیزینگ – هستند.

    با وجود صحبت‌هایی که مبنی بر آغاز به کار شرکت‌های لیزینگی هواپیما در ایران مطرح شده، هنوز قانون تاسیس شرکت‌های هواپیمایی جدید بر لزوم ملکی بودن بخشی از ناوگان شرکت‌ها تاکید دارند و این امر لیزینگ را با اما و اگرهایی مواجه کرده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها