عصر خودرو

مذاکرات تهران-باکو برای توسعه حمل و نقل

عصر بازار- معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشورمان در اولین روز از سفر خود به باکو با عارف عسگراف، معاون وزیر حمل و نقل آذربایجان، تکمیل خط ریلی رشت - آستارا را مهم ارزیابی کرد.

مذاکرات تهران-باکو برای توسعه حمل و نقل
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، علی نورزاد، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشورمان در این دیدار که با حضور محسن پاک‌آیین، سفیر ایران انجام شد، گفت: جمهوری آذربایجان با مشارکت مالی برای ساخت و به‌سازی مسیر خط ریلی رشت - آستارا می‌تواند نقش مهمی در اتصال کریدور شمال – جنوب ایفا کند.

    نورزاد هم‌چنین با تشریح ظرفیت‌های فنی و مهندسی ایران در حوزه حمل و نقل و سدسازی،خواهان تشکیل یک گروه کاری برای یافتن راه‌های همکاری بین دو کشور شد.
    معاون وزیر حمل و نقل آذربایجان نیز ضمن اشاره به روند سریع توسعه مناسبات دو کشور گفت: مشارکت آذربایجان برای تکمیل خط ریلی رشت - آستارا جدی است و کارهای عملیاتی خط آهن آستارا - آستارا شروع شده و با سرعت خوبی به پیش می‌رود.
    او دالان ریلی شمال به جنوب از روسیه تا بندرعباس را دارای اهمیت فوق‌العاده دانست و خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم که این مسیر هر چه زودتر تکمیل شود. علاوه بر این عسگراف با تشکیل کار گروه برای یافتن راه‌های همکاری موافقت کرد و قرار شد در سفر به ایران، این طرح را اجرایی کند.
    نورزاد هم‌چنین از بندر جدید آلات در نزدکی باکو که در کنار دریای خزر ساخته شده بازدید کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها