عصر خودرو

کاهش ارزش صادرات مس شیلی در ماه جولای

عصر بازار: بانک مرکزی شیلی اعلام کرد: ارزش صادرات این کشور در ماه جولای اخیر ۲.۳۹۸ میلیارد دلار بوده و این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۴ درصد کاهش داشته است.

کاهش ارزش صادرات مس شیلی در ماه جولای
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، ارزش صادرات مس شیلی به دلیل کاهش قیمت فلز سرخ بوده است بطوری که متوسط قیمت مس در ماه جولای 2.48 دلار در هر پوند بوده است این میزان در حالیست که متوسط قیمت مس در جولای سال 2014 رقمی معادل 3.22 دلار به ازی هر پوند بوده است. (هر پوند معادل تقریبا 450 گرم است)

    این آمار نشان می‌دهد صادرات مس کاتدی شیلی در ماه جولای سال 2015 با 19 درصد کاهش به سطح یک میلیارد و 102 میلیون دلار رسیده، در حالی که صادرات کنسانتره مس در همین مدت 23 درصد کاهش داشته و رقم یک میلیارد و 23 میلیون دلار را ثبت کرده است.

    مس کاتدی شکلی از مس که دارای خلوص 99.5 درصدی است و در صنایع الکترونیکی و ساخت کابل به کار می‌رود.

    با احتساب آمار صادرات ماه جولای شیلی در جریان هفت ماه نخست سال 2015 رقمی معادل 19.352 میلیارد دلار مس صادر کرده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 13 درصد افت کرده است.

    قیمت مس در جریان آخرین معاملات انجام شده در بازار COMEX نیویورک 2.34 دلار به ازای هر پوند معامله شده است که نسبت به روز کاری گذشته 0.36 درصد رشد نشان می‌دهد. قیمت مس در جریان هفته‌های اخیر کاهش داشته است به طوری که در جریان معاملات روز دوشنبه به کمترین سطح خود در شش سال اخیر رسید.

    برچسب ها