عصر خودرو

در پی رسوایی های اخیر بانکی صورت گرفت؛

نگهداری۹۰ میلیارد یورو زیر بالش ایتالیایی ها

عصر بازار- عدم اعتماد به بانک ها و موسسات اعتباری و نبود بهره بانکی باعث شده است تا مردم ایتالیا در سال های اخیر به تدریج پس اندازهای خود را از بانک ها بیرون کشیده و در خانه و به اصطلاح زیر بالش ها نگهداری کنند.

نگهداری۹۰ میلیارد یورو زیر بالش ایتالیایی ها
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، در پی رسوایی های مالی اخیر بانک ها ، اعتماد مردم ایتالیا نیز به مؤسسات اعتباری و بانکی جهت سپردن پس اندازها از بین رفته و با توجه به اینکه بهره ای به سپرده های آنها تعلق نمی گیرد پس اندازهای خود را به ناچار در خانه نگهداری می کنند.

    هر روز شمار بیشتری از مردم در ایتالیا ترجیح می دهند پس انداز های خود را از بانک ها بیرون کشیده و در بین دیوارهای خانه نگهداری کنند. بانک مرکزی ایتالیا نیز در گزارشی در مورد روبه وخامت رفتن رابطه بین مؤسسات اعتباری و بانکی و مشتریان آنها نیز اشاره کرده است.
    میزان جذب پس انداز شهروندان از سال 2013 تا به امروز رو به کاهش است و در سال 2012 میلادی میزان کل پس انداز شهروندان ایتالیایی نزد بانک های این کشور برابر با 1761.6 میلیارد یورو گزارش شده بود، این میزان در 31 دسامبر 2013 با دو درصد کاهش به رقم 1728.7 میلیارد یورو رسیده است، رقمی که پس از 12 ماه مجدداَ با 1.2 درصد کاهش به 1707.7 میلیارد یورو افت کرد و در نهایت در 31 دسامبر سال 2015 رقم پس انداز های نگهداری شده نزد بانک های ایتالیا به 1697.2 میلیارد یورو کاهش یافت.
    بر اساس این گزارش طی 40 ماه اخیر پس انداز کنند گان ایتالیایی 90 میلیارد یورو از پس انداز های خود را از بانک ها بیرون کشیده اند که نتیجه آن کاهش پنج درصدی میزان سرمایه در دست بانک های ایتالیایی است. برای درک چنین وضعیتی در بانک های ایتالیایی باید به آمار سال های 2008 نگاه کرد زمانی که میزان پس انداز های مردم ایتالیا نزد بانک ها برابر با 1640.7 میلیارد یورو بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها