عصر خودرو

شل خرید نفت از ایران را از سر گرفت

عصر بازار- گفته های منابع تجاری و داده های ردگیری حرکت کشتی ها نشان می دهد که شرکت رویال داچ شل خرید نفت از ایران را آغاز کرده و به دومین شرکت بزرگ نفتی پس از توتال تبدیل شده که پس از لغو تحریم های غرب، تجارت با ایران را از سر می گیرد.

شل خرید نفت از ایران را از سر گرفت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگا خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، ایران از زمان لغو تحریم ها تلاش کرده سهم از دست رفته خود از بازار نفت را از سر بگیرد و از سرگیری خرید نفت خریدار عمده ای همچون شیل در دستیابی ایران به این هدف کمک بیشتری خواهد کرد. شل از اظهارنظر در این باره خودداری کرده است.

    بر اساس آمارهای کشتیرانی، شرکت شل تانکر دلتا هلاس را مامور کرده تا 130 هزار تن نفت خام ایران  را در 8 جولای از جزیره خارگ به اروپا حمل کند.منابع تجاری گفتند، این محموله در روتردام تخلیه خواهد شد.
    شل بدهی های معوق خود به ایران را اوایل امسال پرداخت کرده است.
    علاوه بر توتال، دیگر مشتریان اروپایی از جمله  پالایشگاه هایی در اسپانیا، یونان و ایتالیا از زمان لغو تحریم ها شروع به خرید نفت از ایران کرده اند.
    ورود مجدد تهران به بازار نفت تنش ها بین ایران و رقیبش عربستان را شدت بخشیده و تلاش های اوپک برای اتخاذ یک استراتژی مشخص جهت افزایش قیمت نفت را بی نتیجه گذاشته است.
    ایران با درخواست عربستان برای محدود شدن تولید اوپک مخالفت کرده، البته عربستان نیز با تمام توان در تلاش برای افزایش سهم خود از بازار است.
    تلاش کشورهای تولید کننده نفت در ماه آوریل برای فریز نفتی، پس از اصرار عربستان بر مشارکت در این طرح شکست خورد. اعضای اوپک در نشست ماه ژوئن خود نیز نتوانستند درباره طرح محدود شدن تولید به اتفاق نظر برسند.
    برخی تولید کنندگان عمده نفت از جمله ونزوئلا و نیجریه به شدت از افت قیمت نفت آسیب دیده اند.
    صادرات نفت ایران هم اکنون به نزدیکی رقم قبل از تحریم ها یعنی 2.5 میلیون بشکه در روز رسیده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها