عصر خودرو

رویترز گزارش داد

برنامه کره جنوبی برای افزایش ۵۰ درصدی واردات نفت فوق سبک از ایران

عصر بازار- کره جنوبی قصد دارد واردات نفت فوق سبک از ایران را در ماه ژوئن ۵۰ درصد افزایش دهد چرا که قیمت پایین‌تر ایران نسبت به قطر باعث شده است که ایران بتواند در این زمینه شرایط بهتری را کسب کند.

برنامه کره جنوبی برای افزایش ۵۰ درصدی واردات نفت فوق سبک از ایران
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، دو منبع آگاه اعلام کردند با توجه به قیمت پایین‌تر میعانات گازی و نفت فوق سبک ایران نسبت به قطر، کره جنوبی به عنوان بزرگترین مصرف کننده میعانات گازی و نفت فوق سبک در آسیا قصد دارد واردات این محصول از ایران را در ماه ژوئن 50 درصد افزایش دهد.

    بر همین اساس این کشور آسیایی در ماه جاری 6 میلیون بشکه نفت سبک از ایران وارد خواهد کرد.

    این در حالی است که کره جنوبی به طور رسمی آمارهای جداگانه‌ای را نسبت به واردات میعانات گازی و نفت ارائه نمی‌دهد و به همین دلیل فعالین این بازار انتظار دارند تا بر همین اساس این کشور روزانه 200 هزار بشکه از این محصول از ایران وارد کند.

    از سوی دیگر با توجه به آغاز بهره‌برداری از یکی از تأسیسات شرکت هیوندای کمیمکال کره که از جمله یکی از وارد کنندگان محصولات نفتی ایران در کره محسوب می‌شود، پیش‌بینی می‌شود واردات میعانات گازی در 3 ماهه چهارم سال جاری از ایران به کره افزایش یابد.

    کره جنوبی به عنوان پنجمین کشور بزرگ مصرف کننده نفت جهان در چهارماه نخست سال جاری واردات نفت خود از ایران را با 2 برابر افزایش به 248 هزار بشکه در روز رسانده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها