عصر خودرو

صادرات فولاد چین باز هم رکورد زد

عصر بازار: قیمت میلگرد در بازار آتی شانگهای به کمترین میزان خود در دو هفته اخیر سقوط کرد، این مورد نشان‌دهنده‌ کاهش تقاضا در بازار داخلی چین است که تولید‌کنندگان محصولات فولادی را برای صادرات بیشتر ترغیب می‌کند. میزان صادرات محصولات فولادی در ماه گذشته برای دومین بار رکورد زد.

صادرات فولاد چین باز هم رکورد زد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، بر اساس آماری که روز شنبه منتشر شد، چینی‌ها در ماه جولای 9.73 میلیون تن محصولات فولادی صادر‌ کرده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 21 درصد رشد داشته است. در ماه ژانویه اخیر نیز میزان صادرات محصولات فولادی چین 10.29 میلیون تن بوده است.

    در پی کاهش رشد اقتصادی چین تقاضا برای محصولات فولادی در این کشور کاهش داشته است.  از این رو تولید‌کنندگان فولاد چینی به صادرات محصولات خود روی آورده‌اند. صادرات فولاد با قیمت‌های کم توسط چینی‌ها منجر به ایجاد نارضایتی و عصبانیت دیگر تولید‌کنندگان فولاد درکشورهای خارجی شده است.

    بر اساس این آمار خالص صادرات فولاد چینی‌ها در ماه جولای سال 2015 رقمی معادل 8.68 میلیون تن بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 27 درصد رشد داشته است. سیتی گروپ در گزارشی اعلام کرده است خالص صادرات فولاد چینی‌ها درسال جدید 100 میلیون تن خواهد بود این درحالی ایت که در سال گذشته خالص صادرات فولاد چینی‌ها 79 میلیون تن بوده است.

    در جریان آخرین معاملامت انجام شده قیمت میلگرد برای تحویل در ماه ژانویه سال 2016 در بازار مبادلات شانگهای 0.8 درصد کاهش داشت و به سطح 330 دلار در هر تن رسید.

    برچسب ها