عصر خودرو

قیمت جهانی نفت از ۵۲ دلار گذشت

عصر بازار- قیمت جهانی نفت در بازار معاملات آتی روز پنج شنبه از مرز ۵۲ دلار گذشت.

قیمت جهانی نفت از ۵۲ دلار گذشت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، قیمت جهانی نفت در ساعات اولیه بازار معاملات آتی روز پنج شنبه با افزایش روبرو شد که علت آن به کاهش آمار ذخایر نفت خام آمریکا، روند نزولی ارزش دلار آمریکا و سیر صعودی تقاضا نفت بر می گردد.

    در همین حال، قیمت نفت دریای برنت با 19 سنت افزایش به 52 دلار و 70 سنت در هر بشکه رسید،  ضمن اینکه قیمت نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا هم با 32 سنت افزایش در برابر 51 دلار و 55 سنت به ازای هر بشکه معامله شد.

    به گفته تحلیلگران اقتصادی، عمده افزایش بهای طلای سیاه در روزهای اخیز به کاهش آمار ذخایر نفت خام آمریکا بر می گردد که براساس انتشار گزارش سازمان اطلاعات انرژی آمریکا، ذخایر نفت این کشور در هفته گذشته با 3.23 میلیون بشکه کاهش به رقم 532.5 میلیون بشکه رسید.

    البته روند کاهشی ذخایر نفت خام آمریکا برای سومین هفته متوالی است که اتفاق می افتد.  همچنین ارزش دلار آمریکا هم در ماه جاری میلادی 2.4 درصد نسبت به سایر ارزهای اصلی سیر نزولی به خود گرفته است که این امر باعث افزایش تقاضا از سوی کشورهایی می شود که با دلار واردات نفت خود را انجام می دهند.

    این در حالی است که کارشناسان اقتصادی نسبت به ذخایر فعلی محصولات پالایشگاهی در آمریکا و آسیا هشدار داده اند که می تواند بر روی روند صعودی قیمت نفت تاثیر منفی بگذارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها