عصر خودرو

احتمال خروج انگلیسی‌ها از اتحادیه اروپا دلار را تقویت کرد

عصر بازار- تحرکات در مالیات ژاپن و اشتغال آمریکا ریزش ارزش دلار در هفته اخیر را رقم زد، در مقابل این انگلیسی‌ها بودند که احتمال خروجشان از اتحادیه اروپا دلار را در برابر پوند تقویت کرد.

احتمال خروج انگلیسی‌ها از اتحادیه اروپا دلار را تقویت کرد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، تحولات بازار‌های ارز‌های عمده در جهان حاکی از آن است که در هفته منتهی به پنج ژوئن (17 خرداد‌ماه) ارزش دلار آمریکا در مقابل ارزهایی نظیر ین 3.39، یورو 2.24 و فرانک 1.8 درصد تضعیف شده است.

    تحلیل‌های بانک مرکزی براین تاکید دارد که دو عامل در ژاپن و آمریکا موجب تضعیف ارزش دلار شده است، به‌طوری که تصمیم دولت ژاپن در تعویق افزایش مالیات بر فروش برای مدت دو سال و نیم که خود احتمال افزایش سیاست‌های پولی، انبساطی توسط بانک مرکزی این کشور را کاهش داد، تضعیف دلار در برابر ین را به همراه داشت.

    همچنین آمار اشتغال آمریکا نیر بر این موضوع موثر بوده و ارقام کمتر از انتظار در این بخش تضعیف دلار را رقم زده است.

    اما در سویی دیگر ارزش دلار در مقابل پوند کمتر از یک درصد و در حدود 0.70 درصد تقویت شد. این در حالی است که به نظر می‌رسد انتشار نظرسنجی‌هایی که نشان می‌داد احتمال خروج انگلیس از اتحادیه اروپا افزایش یافته، در این موضوع تاثیر‌گذار بوده است.

    از سویی دیگر برخی ارقام و اطلاعات اقتصادی مثبت ازاقتصاد آمریکا نظیر شاخص موسسه مدیریت عرضه مانع تضعیف دلار در برابر سایر اسعار شد.

    به دنبال ریزش ارزش دلار، بازار طلا تقویت شد، به گونه ای که بهای آن در هفته قبل نسبت به هفته ماقبل آن 2.36 درصد رشد داشته است. این افزایش قیمت از تضعیف ارزش دلار نشأت گرفته است.

    اما در بازار جهانی نفت در هفته قبل نسبت به هفته ماقبل بهای نفت برنت افزایش و نفت آمریکا کاهش داشت. کاهش ذخائر نفت آمریکا، ادامه مشکلات تولید نفت در کانادا، نیجریه، لیبی و ونزوئلا همچنین نا اطمینانی برای نتیجه جلسه روز پنج‌شنبه وزرای نفت اوپک از مهم‌ترین دلایل افزایش بهای نفت برنت بوده است. در مقابل افزایش ارزش دلار و ارقام اشتغال نامطلوب آمریکا موجب کاهش بهای نفت در این کشور شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها