عصر خودرو

دلار به میانه محدوده ۳۴۶۰ تومان رسید;

تکرار ارزی با عوامل متفاوت

عصر بازار- روز چهارشنبه، قیمت دلار تحت‌تاثیر عوامل متفاوتی قرار داشت، ولی نوسان چندانی ‌برای این ارز رقم نخورد تا نتیجه فعالیت بازار در این روز تفاوت چندانی با روز سه‌شنبه نداشته باشد.

تکرار ارزی با عوامل متفاوت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از دنیای اقتصاد، دلار که روز سه‌شنبه 3 تومان افزایش قیمت را تجربه کرده بود، روز چهارشنبه با 5 تومان رشد دیگر به قیمت 3 هزار و 465 تومان رسید. در پنجمین روز هفته، بالا رفتن بهای اونس جهانی و پایین آمدن نرخ معاملات آتی نسبت به معاملات نقدی از جمله عوامل کاهشی بودند که قیمت دلار را تحت‌تاثیر قرار دادند. در مقابل، بالا بودن ارزش ارز در منطقه سلیمانیه عراق و پایین نیامدن نرخ حواله درهم دو عامل افزایشی بودند که اثرگذار شدند. روز سه‌شنبه نیز دلار تحت‌تاثیر عوامل کاهشی و افزایشی قرار داشت، امری که موجب شد قیمت نوسان چندانی را تجربه نکند. این حادثه در روز چهارشنبه با عوامل متفاوتی تکرار شد. روز گذشته همسو با افزایش قیمت دلار، سکه تمام بهار آزادی نیز رشد قیمت را تجربه کرد و با 5 هزار تومان افزایش به قیمت یک میلیون و 11 هزار تومان رسید. البته عامل اصلی که به رشد کانالی سکه کمک کرد، عبور اونس جهانی از مرز هزار و 250 دلار بود. طلای جهانی تا ساعت 3 بعدازظهر روز چهارشنبه تا قیمت هزار و 253 دلار بالا رفته بود.

    برخورد به کف

    روز گذشته، قیمت دلار زمانی که به ابتدای محدوده 3 هزار و 450 تومان نزدیک شد، تغییر مسیر داد و وارد فاز افزایشی شد. در پنجمین روز هفته، شاخص ارزی معاملات خود را با قیمت 3 هزار و 458 تومان آغاز کرد که 2 تومان کمتر از قیمت بسته شده روز سه‌شنبه بود. در ادامه این روند کاهشی، دلار پیش از ساعت یک بعدازظهرتا نقطه 3 هزار و 453 تومان پایین آمد. پس از رسیدن دلار به این نقطه، برخی معامله‌گران ارزی احساس کردند که قیمت به کف رسیده است، در نتیجه وارد بازار شدند و با افزایش خریدهای خود قیمت را در مسیر افزایشی قرار دادند. قیمتی که تا ساعت 3 بعدازظهر برای دلار ثبت شد، 3 هزار و 465 تومان بود که نشان‌دهنده رشد 5 تومانی نسبت به روز سه‌شنبه بود. دلار در چهارمین روز هفته نیز تا محدوده 3 هزار و 450 تومان پایین رفته بود، ولی در ادامه روز از آن محدوده بالاتر آمد و با قیمت 3 هزار و 463 تومان به کار خود پایان داد. در حالی که برخی معامله‌گران افزایش قیمت روز چهارشنبه را به رشد تقاضا در ابتدای محدوده 3 هزار و 450 تومان نسبت دادند، برخی دیگر آن را ناشی از بالا بودن ارزش دلار در منطقه سلیمانیه عراق و پایین نیامدن نرخ حواله درهم نسبت دادند. در مقابل این عوامل افزایشی، بالا رفتن بهای اونس در بازارهای جهانی قرار داشت که موجب حضور معامله‌گران سکه در بازار ارز شد. به گفته فعالان، برخی معامله‌گران سکه در ساعات ابتدایی روز تحت‌تاثیر افزایش بهای اونس جهانی وارد بازار ارز شدند و با عرضه دلار سعی کردند قیمت سکه را تنظیم کنند.

    دیدگاه‌های متفاوت

    با وجود 2 روز افزایش متوالی، دیدگاه‌های متضادی در رابطه با روند قیمت دلار در روز پنج‌شنبه وجود دارد. برخی فعالان اعتقاد دارند که دو بازگشت متوالی از دامنه 3 هزار و 450 تومان انتظارات افزایشی معامله‌گران ارزی را بالا برده است، هر چند که عده دیگری از فعالان اعتقاد دارند که تقاضای خاصی در بازار وجود ندارد، در نتیجه، قیمت ظرفیت رشد بیشتر را ندارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها