عصر خودرو

سیف به مدیران عامل بانک‌ها نامه نوشت;

بانک‌ها ۱۰ درصد تسهیلات خود را به بنگاه‌های کوچک اختصاص دهند

عصر بازار- رییس کل بانک مرکزی در نامه ای خطاب به مدیران عامل بانک ها و موسسات اعتباری خواستار اعطای حداقل ۱۰ درصد تسهیلات بانکی به بنگاه های کوچک و متوسط برای ایجاد اشتغال، افزایش تولید و رونق اقتصادی شد.

بانک‌ها ۱۰ درصد تسهیلات خود را به بنگاه‌های کوچک اختصاص دهند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، سیف در این نامه تاکید کرده است؛ مدیریت و توزیع منابع در استان‌های مختلف به نحوی صورت‌ گیرد تا کمبود منابع برخی استان‌ها از طریق منابع مازاد سایر استان‌ها تامین شود.

    این نامه در پی جلسه چهار ساعته مدیران عامل بانک ها با رییس کل بانک مرکزی در زمینه اقدامات عملی نظام بانکی با موضوع اقتصاد مقاومتی، ارسال شده است.

    متن نامه به این شرح است:

    بسمه تعالی

    احتراماً، پیرو مذاکرات انجام شده در جلسه مورخ 1395.03.17 در ارتباط با اولویت‌های تسهیلاتی نظام بانکی، از آنجاکه اعطای تسهیلات به بنگاه‌های کوچک و متوسط بیشترین تأثیر را در ایجاد اشتغال، افزایش تولید و رونق اقتصادی دارد، اولویت اصلی بانک‌ها در سال‌جاری تأمین مالی این بنگاه‌ها خواهد بود.
    ویژگی‌ها و نوع فعالیت بنگاه‌های کوچک و متوسط باعث می شود اثربخشی اعطای تسهیلات به آنها در مقایسه با بنگاه‌های بزرگ به مراتب بیشتر باشد لذا لازم است به منظور تحقق اهداف اصلی اقتصادی دولت مبنی‌بر خروج از رکود و دستیابی به رشد اقتصادی حداقل 5 درصد در سال‌جاری این امر مورد اهتمام جدی همکاران محترم در نظام بانکی کشور قرار‌گرفته و منجر‌به استفاده کامل از ظرفیت‌های قابل توجه نظام بانکی در دستیابی به اهداف مورد‌نظر شود.
    براساس پیش بینی انجام شده تأمین مالی بنگاه های مزبور، باتوجه به عملکرد شبکه بانکی کشور در سال گذشته و توان تسهیلات‌دهی بانک‌ها در سال جاری، با تخصیص حدود  ده درصد از تسهیلات اعطایی قابل انجام خواهد بود. براین اساس مشکلی تحت عنوان کمبود منابع وجود نداشته و به منظور تحقق اهداف موردنظر و جلوگیری از ایجاد شائبه عدم همکاری شبکه بانکی در اجرای طرح یادشده، مقتضی است مدیریت و توزیع منابع در استان‌های مختلف به نحوی صورت‌ پذیرد تا کمبود منابع برخی استان‌ها از طریق منابع مازاد سایر استان‌ها تامین شود.
    درخاتمه نیز به منظور ارزیابی نتایج حاصل از اجرای طرح موردنظر لازم است اطلاعات مربوط به تسهیلات اعطایی به بنگاه‌های کوچک و متوسط در چارچوب دستورالعمل مربوط و سایر موارد در سال‌جاری در اسرع وقت برای این بانک ارسال‌شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها