عصر خودرو

راه‌اندازی ۲ واحد جدید نیروگاهی;

ظرفیت تولید برق ایران افزایش یافت

عصر بازار- در آستانه تابستان و اوج گیری پیک مصرف برق در کشور، با بهره‌برداری از دو واحد جدید نیروگاهی، ظرفیت تولید برق ایران افزایش یافت.

ظرفیت تولید برق ایران افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، با بهره برداری از دو واحد جدید نیروگاهی در مجموع ظرفیت تولید برق ایران حدود 200 مگاوات دیگر افزایش یافت.

    بر این اساس واحد اول بخش گاز نیروگاه بهبهان با ظرفیت 166 مگاوات به شبکه سراسری متصل شد ضمن آنکه دومین واحد ٢٩ مگاواتی نیروگاه گازی هسای اصفهان هم در مدار بهره برداری قرار گرفت.

    از سوی دیگر بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته پیش بینی می‌شود دومین واحد بخش گاز نیروگاه بهبهان هم تا تیر ماه سال جاری و بخش بخار این نیروگاه هم تا تابستان سال آینده به بهره‌برداری برسند.

    فاز اول نیروگاه برق بهبهان در قالب 2 واحد گازی و یک واحد بخار با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در قالب طرح‌های BOO در کیلومتر 20 جاده بهبهان – رامهرمز خوزستان در حال احداث بوده که پس از وارد مدار شدن تمامی واحدها در فاز اول، ‌ ظرفیت تولید حدود 492 مگاوات را خواهد داشت.

    ظرفیت پست نیروگاه برق بهبهان هم حدود 400 کیلوولت بوده و یک مخزن ذخیره سازی سوخت مایع هم به ظرفیت 33 هزار مترمکعب در محل نیروگاه طراحی، ساخت، نصب و راه‌اندازی شده است.

    وزارت نیرو، اعلام کرده است: راندمان نیروگاه بهبهان حدود 49.5 درصد بوده و سوخت اصلی واحدها گاز طبیعی و سوخت دوم گازوئیل پیش بینی شده است.

    ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی بهبهان در راستای توسعه تولید برق در جنوب کشور و با هدف جذب مشارکت بخش خصوصی در پروژه‌های نیروگاهی براساس قرار داد خرید برق بین سرمایه گذار و وزارت نیرو با اعتباری بالغ بر 290 میلیون یورو انجام گرفته است.

    علاوه بر این به همت متخصصان ایرانی، پس از وارد مدار تولید شدن واحد اول نیروگاه گازی هسا در بهمن ماه سال گذشته، دومین واحد مولد برق این نیروگاه هم با ظرفیت 29 مگاوات وارد مدار شد.

    محمدرضا شیرانی مدیرعامل مدیریت تولید برق اصفهان درباره راه اندازی واحدهای نیروگاه هسای اصفهان، گفت: این واحد گازی مولد برق که به دلیل کمبود بعضی قطعات یدکی و تجهیزات مورد نیاز، حدود 2 سال از مدار تولید خارج شده بود که پس از تعمیرات اساسی وارد مدار تولید و به شبکه سراسری متصل شد.

    در این عملیات تعمیرات اساسی، برای اولین بار، اورهال کامل توربین‌های LP و HP، کمپرسور LP، تپ چنجر ترانس اصلی و سیستم هوای راه انداز این واحد گازی مولد برق انجام شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو