عصر خودرو

قائم مقام مدیر عامل کارگزاری پارس ایده بنیان؛

روند حرکتی بورس از تیر تا مهر مثبت است

عصر بازار- یک کارشناس بازار سرمایه از مثبت شدن روند بازار سرمایه از اواسط تیرماه خبر داد.

روند حرکتی بورس از تیر تا مهر مثبت است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴:۰۰

    هاشم باروتی، قائم مقام مدیر عامل کارگزاری پارس ایده بنیان در گفت و گو با پایگاه خبری «عصربازار» علت روند ریزشی بازار در ماه های اخیر را مربوط به فصل برگزاری مجامع دانست و گفت: اکنون از مجامعی که در حال برگزاری هستند و یا تا پایان تیرماه برگزار می شوند، پیش بینی های خوبی بیرون نمی آید. موضوع دیگری که به بازار سرمایه آسیب زده است، ناپایدار بودن شوک روانی مثبت پس از برجام است که به دلیل رقابت های سیاسی غلط و خارج از منافع ملی ایجاد شده و فرصت ایجاد تاثیرات مثبت پسابرجام را از دولت گرفت.

    او افزود: فارغ از این تاثیرات روانی برجام، از نیمه دوم سال گذشته تفاهم نامه های زیادی در حوزه-های صنعتی و معدنی بین ایران و شرکای تجاری خارجی صورت گرفت، اما هنوز قراردادی بسته نشده است. در صورت های مالی خودروسازان بهبود وضعیت به دلیل حمایت سیستم بانکی و تجدید ارزیابی ها دیده می شود، هرچند هنوز به دلیل این که تولید خودروهایی که قرارداد آن ها بسته شده، آغاز نشده است، سرمایه گذاران به تداوم وضعیت مثبت خودروسازان، اعتماد کامل ندارند. این موضوع باعث می شود که وقتی سهام گروه خودرویی به مقاومت می رسد، فضای هیجانی فروش ایجاد شده، زیرا بازار به تداوم وضعیت مثبت شرکت های این صنعت اعتماد ندارد. بنابراین اگر اخبار قراردادهای شرکت ها منتشر شود، اعتماد دوباره به بازار برمی گردد.

    باروتی خاطرنشان کرد: به هر حال روند مثبت بورس از اواسط تیرماه آغاز می شود و تا مهر ادامه دارد، زیرا زیربنای رشد بازار مطلوب است. هم اکنون رشد اقتصادی مثبت است و این موضوع به معنای آن است که رشد نقدینگی در بازارهای مالی ایجاد می شود.

    این کارشناس بازار سرمایه در خصوص سهام رو به رشد فعلی بازار گفت: اکنون بازار تمایل زیادی برای حرکت به سمت سهم های کوچک دارد. اگر رکود اقتصاد داخلی به طور کامل رفع شود، در آینده بازار گروه های معدنی ها، فلزات و خودرویی ها لیدر بازار خواهند بود و بانکی ها نیز اگر در مقوله های مبادلات بانکی بین المللی و ارزش سرمایه رفع ابهام شوند، می توانند به گروه های لیدر بازار برسند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها