عصر خودرو

رئیس بانک مرکزی اسلواکی:

دستیابی به هدف تورمی اتحادیه اروپا تا سال ۲۰۲۰ طول می‌کشد

عصر بازار- عضو شورای راهبری بانک مرکزی اروپا اعلام کرد این بانک ممکن است تا سال ۲۰۲۰ به هدف تورمی خود نرسد.

دستیابی به هدف تورمی اتحادیه اروپا تا سال ۲۰۲۰ طول می‌کشد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، بانک مرکزی اروپا پس از نرسیدن به هدف تورمی خود در سه سال اخیر، با خرید دارایی‌هایی به ارزش 1.74 هزار میلیارد یورو و کاهش نرخ بهره به قلمرو منفی، در تلاش برای اجتناب از کاهش قیمت‌ها و تحرک رشد قیمت است.

    جوزف ماکوچ رئیس بانک مرکزی اسلواکی اعلام کرد: «این فراتر از یک پرسش میان مدت است. برآورد دقیق افق تورمی بسیار سخت است و شاید تا سال 2020 رسیدن به هدف تورمی طول بکشد، به طور قطع رسیدن به هدف تورمی تا قبل از سال 2018 رخ نخواهد داد.»

    اظهارات ماکوچ نشان می‌دهد که تورم تنها پس از افق دو یا سه ساله پیش‌بینی شده توسط بانک مرکزی ممکن است به هدف تعیین شده برسد.
    بانک مرکزی اروپا انتظار دارد تورم که هم‌اکنون زیر صفر قرار دارد، در سال آینده به 1.3 درصد و در سال 2018 به 1.6 درصد برساند که زیر هدف 2 درصدی این بانک خواهد بود.

    با وجود این، انتظار می‌رود بانک مرکزی اروپا از تسهیل بیشتر سیاست های خود دستکم تا تابستان و ارزیابی اثر همه‌پرسی عضویت بریتانیا در اتحادیه اروپا صرف نظر کند و خرید اوراق قرضه مشترک جدید خود را آغاز کند.

    ماکوچ اظهار داشت:‌«بانک مرکزی اروپا برای هر نتیجه‌ای از همه‌پرسی بریتانیا آماده است، ما برای جابجایی نرخ مبادله ارزی آماده هستیم. خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا برای خود بریتانیا یک سناریوی خطرناک‌تر خواهد بود اما مطمئنا آثار منفی‌ای روی مابقی کشورها نیز خواهد گذاشت.»

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها