عصر خودرو

۴ نفتکش‌ ایران هم به اجاره اروپایی‌ها رفت

صف نفتکش‌های اروپایی در بنادر ایران

عصر بازار- به طور میانگین روزانه ۶۰۰ هزار بشکه از نفت ایران با نفتکش های اروپایی صادر می شود که این امر می تواند منجر به افزایش صادرات نفت خام ایران شود.

صف نفتکش‌های اروپایی در بنادر ایران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، به گفته مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران هم اکنون به طور میانگین روزانه 600 هزار بشکه از نفت ایران به اروپا صادر می شود.

    مدیرامور بین الملل شرکت ملی نفت ایران چندی پیش به خبرنگار فارس گفته بود نفت ایران از طریق نفتکش های اروپایی صادر می شود زیرا نفتکشهای ایران تنها می توانند جوابگوی نیاز بازارهای آسیایی باشد.

    براساس جدیدترین آمارها ظاهرا بیش از 20 سوپرتانکر اروپایی در حال حمل نفت ایران به بازارهای اروپا هستند که این امر می تواند کمک خوبی به افزایش صادرات نفت خام ایران باشد.

    برخی از رسانه های خارجی نیز اعلام کرده‌اند ایران تا ماه آوریل برای یافتن شرکایی جهت حمل نفت خود با مشکل مواجه بود، اما امضای موافقتنامه‌های بیمه موقت موجب شده تا اکنون بیش از یک سوم نفت خام صادراتی ایران را کشتی های خارجی حمل کنند.

    با این حال، برخی از کشتی داران بین المللی همچنان به دلیل برخی محدودیت‌های دولت آمریکا از حمل نفت ایران امتناع می کنند.

    آمارهای بارگیری بندری و آمارهای کشتیرانی نشان می دهد که حداقل 21 تانکر خارجی با ظرفیت حدود 25 میلیون بشکه نفت سبک و سنگین در طی 2 هفته گذشته نفت خام یا نفت کوره ایران را بارگیری کرده‌اند یا در حال بارگیری در پایانه های جزیره خارگ و بندر ماهشهر هستند.

    این گزارش اضافه می‌کند علی اکبر صفایی اخیرا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از اجاره نفتکش‌های ایرانی توسط اروپایی ها خبر داده بود.

    به گفته وی پس از اجرایی شدن برجام و رفع تحریم ها، مذاکره‌های گسترده‌ای توسط شرکت‌های نفتی بین المللی با ایران انجام شد که بخشی از آن مربوط به اجاره نفتکش های کشورمان است.

    مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران به اجاره چهار نفتکش ایران توسط شرکت های بین المللی مستقر در سنگاپور و یونان اشاره کرد و می گوید این نفتکش ها در اجاره این شرکت های بین المللی قرار دارند و آنها بر اساس برنامه های خود، مقصد را تعیین می کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها