عصر خودرو

امسال قیمت‌ها به تعادل می‌رسد;

اقدام سیاسی عربستان برای تحقق نفت ارزان

عصر بازار- یک کارشناس انرژی با بیان این که اقدام عربستان برای کاهش قیمت نفت بر اساس مسائل سیاسی است تا اقتصاد نفتی پیش بینی کرد در سال۲۰۱۶ قیمت نفت به تعادل برسد و حتی در صورت رشد اقتصاد جهانی افزایش یابد.

اقدام سیاسی عربستان برای تحقق نفت ارزان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، نرسی قربان با بیان اینکه افزایش قدرت تولید نفت و فروش آن در بازار باعث افزایش چانه‌زنی ما در اوپک می‌شود و قطعاً در استراتژی امنیت ملی کشور نیز موثر است، افزود: چند عامل مهم باعث شد که ما بتوانیم زودتر از برنامه ریزی‌های انجام شده به این هدف برسیم.

    وی عملکرد وزارت نفت در این زمینه را مثبت ارزیابی کرد و ادامه داد: کسانی که در حوزه نفت دست‌اندرکار هستند ،سعی کردند که این حوزه را به روز نگه دارند تا وقتی تحریم‌ها برداشته شد بتوانیم سطح تولیدمان را ارتقاء دهیم.

    این کارشناس مسائل انرژی، بازاریابی شرکت ملی نفت را نیز موثر عنوان کرد و گفت: ما توانستیم مشتری‌های قبلی خود را بار دیگر پیدا کنیم و از دیگر سو مسأله بیمه کشتی‌های نفتی نیز با کمک وزارت امور خارجه رفع شد.

    نرسی قربان با اشاره به اینکه برخی از کشورهای عضو اوپک از جمله عربستان علاقه‌مند نبودند که ایران به بازار و سهم قبلی خود در فروش نفت بازگردد چنانچه خودشان بتوانند افزایش تولید داشته باشند در بخش دیگری از صحبت‌های خود، تصریح کرد: اقدام  عربستان برای کاهش قیمت نفت بیشتر بر اساس مسائل سیاسی اتخاذ شده است تا اقتصاد نفتی.

    وی با بیان اینکه این اقدام عربستان از دیگر سو باعث شد که نفت‌های گران از بازار بیرون برود، افزود: با توجه به این موضوع عرضه نفت کاهش پیدا کرد و تقاضا برای نفت 30 الی 40 دلاری افزایش پیدا کرد.

    وی در پایان پیش‌بینی کرد: در سال 2016 قیمت نفت به تعادل برسد و حتی در صورت رشد اقتصاد جهانی ،شاهد افزایش قیمت بیشتر نفت باشیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها