عصر خودرو

ثبت رکورد جدید در فرابورس با حضور ۶۰ هزار معامله گر آنلاین در عرضه اولیه سهام

عصر بازار- مدیر عامل فرابورس ایران با بیان اینکه امروز(چهارشنبه) در عرضه اولیه سهام «وهور» رکورد جدیدی در فرابورس به ثبت رسید، گفت: برای نخستین بار تعداد معامله گران آنلاین در عرضه اولیه سهم به ۶۰ هزار نفر افزایش یافت.

ثبت رکورد جدید در فرابورس با حضور ۶۰ هزار معامله گر آنلاین در عرضه اولیه سهام
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، امیر هامونی افزود: امروز استقبال خوبی از چهارمین عرضه اولیه امسال بورس ایران صورت گرفت به طوری که در کمتر از یک ثانیه، 100 میلیون سهم شرکت مدیریت انرژی امید تابان هور (با نماد وهور) عرضه شد که به کارگزاری ها و صندوق های سرمایه گزاری اختصاص یافت.
    مدیرعامل فرابورس ایران با بیان اینکه این سهم یک هزار و 780 ریال کشف قیمت شده است، اضافه کرد: همچنین 130 میلیون سهم نیز به معامله گران آنلاین عرضه می شود.
    هامونی گفت: سرمایه این شرکت 2 هزار و 300 میلیارد ریال است که با توجه به قیمت کشف شده یک هزار و 780 ریالی برای هر سهم، ارزش بازاری این شرکت به چهار هزار میلیارد ریال افزایش می یابد.
    وی اضافه کرد: پیش از این نسبت به تعداد پایین معامله گران آنلاین در عرضه های اولیه سهام انتقاد می شد که تلاش کردیم با افزایش این تعداد به 60 هزار نفر، سهم معامله گران آنلاین در عرضه اولیه را افزایش دهیم.
    بر اساس این گزارش، صبح امروز فرآیند کشف قیمت «وهور» انجام شد که بر اساس آن 130 میلیون سهم برای معامله گران آنلاین تا سقف 2 هزار و 300 سهم به ازای هر نفر تخصیص یافت.
    همچنین سهم هر یک از کارگزاری های عضو فرابورس به همراه همه شعب، 480 هزار سهم تعیین شده و صندوق های سرمایه گذاری نیز هر یک 480 هزار سهم خواهند داشت.
    براساس اعلام مدیران این شرکت، سود هر سهم آن برای سال مالی 95 معادل 269 ریال پیش بینی شده است.
    شرکت مدیریت انرژی تابان هور چهارمین شرکتی به شمار می رود که عرضه اولیه آن در فرابورس در سال 95 انجام شده است.
    نیروگاه های زیرمجموعه شرکت مدیریت انرژی امیدتابان هور به عنوان سومین مجموعه نیروگاهی کشور پس از نیروگاه دماوند و نیروگاهی از گروه مپنا در فرابورس عرضه می شود. این شرکت 750 مگاوات معادل یک درصد ظرفیت نصب شده نیروگاهی کشور را در اختیار دارد.
    پیش از این در شانزدهم اسفندماه پارسال، سهام نیروگاه شهدای پاکدشت (دماوند) به عنوان بزرگ ترین نیروگاه کشور برای عرضه در بورس اوراق بهادار معرفی شده بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها