عصر خودرو

به منظور تامین مواد اولیه تولیدکنندگان صورت گرفت؛

دستور وزیر صنعت برای عرضه مستمر ورق فولادی در بورس کالا

عصر بازار- بر اساس دستور وزیر صنعت هر سه تولیدکننده ورق فولادی باید محصول خود را در بورس کالا به قیمت متعادل برابر با قیمت های جهانی عرضه کنند که این کار می تواند موجب کاهش قیمت های کنونی شود.

دستور وزیر صنعت برای عرضه مستمر ورق فولادی در بورس کالا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا،  امیر کاوه دبیر سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی  گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت دوازدهم خردادماه در نشستی موضوع درخواست اعضای این تشکل را برای تامین ورق مورد نیاز بررسی کرد و شانزدهم خردادماه در نامه ای به تولیدکنندگان ورق فولادی دستور داد در این زمینه اقدام کنند.‌

    وی با بیان اینکه بر اساس نامه وزیر صنعت، این سهمیه فقط برای اعضای این سندیکا تعیین شده است، افزود: طبق صورتجلسه تنظیم شده، معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارتخانه موظف است برنامه تولید سه شرکت فولاد مبارکه با دست کم یک میلیون تن، نورد و لوله اهواز به میزان 500 هزار تن و مجتمع گیلان به اندازه 500 هزار تن را اعلام و ماهانه میزان تولید و فروش را پایش کند.

    به گفته وی، بر اساس دستور وزیر صنعت هر سه تولیدکننده ورق فولادی باید محصول خود را در بورس کالا به قیمت متعادل برابر با قیمت های جهانی عرضه کنند که در این صورت، می تواند موجب کاهش قیمت های کنونی شود.

    کاوه گفت: نورد لوله اهواز و گیلان به علت مشکلات کمی و کیفی قادر نیستند کالای خود را در بورس کالا عرضه کنند و توان تولید اعلامی و قیمت های آن دو هنوز معلوم نیست این در حالی است که با عرضه محصولات در بورس کالا همه امور شفافیت حداقلی پیدا می کند.

    وی یادآوری کرد: طبق قوانین بورس کالا، تولیدکنندگانی که نتوانند کیفیت کالای عرضه شده و زمان تحویل آن را بدرستی رعایت کنند، با جرایم سنگینی روبرو می شوند و از این رو، مجتمع گیلان عرضه محصول در بورس کالا را نپذیرفته است.

    کاوه گفت: تحویل نشدن میزان ورق فولادی تعیین شده بر پایه قیمت های جهانی، می تواند پیامدهایی مانند تعطیلی بیشتر و کاهش دوباره تولید کارخانه های لوله و پروفیل فولادی کشور را به دنبال داشته باشد.

    براساس این گزارش، میزان تولید فولاد خام کشور در سال 1394 به بیش از 16 میلیون تن رسید که چهار میلیون و 100 هزار تن از آن به بازارهای بین المللی صادر شد و برای نخستین بار یک رکورد در این زمینه ثبت شد.

    جمهوری اسلامی ایران چهاردهمین فولادساز جهان محسوب می شود و بر اساس سند چشم انداز 1404 دستیابی به ظرفیت 55 میلیون تن هدفگذاری شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها