عصر خودرو

در فروردین ماه امسال صورت گرفت؛

اختصاص ۶۸ درصد تسهیلات پرداختی بانک ها به سرمایه در گردش

عصر بازار- سهم تسهیلات پرداختی در قالب سرمایه در گردش به تمام بخش های اقتصادی کشور در فروردین ماه امسال ۱۴۶.۴ هزار میلیارد ریال و معادل ۶۸.۹ درصد کل تسهیلات پرداختی بانک ها بوده است.

اختصاص ۶۸ درصد تسهیلات پرداختی بانک ها به سرمایه در گردش
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بانک مرکزی، این میزان تسهیلات پرداختی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل مبلغ 56.2 هزار میلیارد ریال معادل 62.3 درصد افزایش داشته است.
    تسهیلات پرداختی بانک ها به بخش های کشاورزی، صنعت و معدن، مسکن و ساختمان، بازرگانی، خدمات و سایر بخش های اقتصادی اختصاص دارد که نشان می دهد بخش صنعت و معدن بیشترین دریافت تسهیلات را داشته و بخش بازرگانی در رتبه بعدی جای گرفته است.
    سهم تسهیلات پرداختی بابت تامین سرمایه در گردش بخش صنعت و معدن در فروردین ماه سال جاری معادل 46 هزار میلیارد ریال بود که حاکی از تخصیص 31.4 درصد از منابع تخصیص یافته به سرمایه در گردش تمام بخش های اقتصادی (مبلغ 146.4 هزار میلیارد ریال) است.
    همچنین تسهیلات پرداختی بانک‌ ها در مدت یاد شده به بخش های اقتصادی مبلغ 212.6 هزار میلیارد ریال است که در مقایسه با ماه مشابه سال قبل (فروردین 94) مبلغ 85.8 هزار میلیارد ریال (معادل 67.7 درصد) افزایش نشان می دهد.
    از 53 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداختی در بخش صنعت و معدن معادل 86.6 درصد آن (مبلغ 46 هزار میلیارد ریال) برای تامین سرمایه در گردش پرداخت شده که این موضوع بیانگر توجه و اولویت‌دهی به تامین منابع برای این بخش توسط بانک‌ها در سال جاری است.
    همچنان باید در تداوم مسیر جاری ملاحظات مربوط به کنترل تورم را نیز در نظر گرفت و همواره مراقب قدرت گرفتن پتانسیل تورمی ناشی از فشار تقاضای کل در اقتصاد نیز بود.
    بر این اساس ضروری است به افزایش توان خلق پول بانک ها از طریق افزایش سرمایه و بهبود کفایت سرمایه بانک ها، کاهش تسهیلات غیرجاری و بازگرداندن آنها به مسیر صحیح اعتبار دهی بانک ها، افزایش بهره‌وری بانک ها در تامین سرمایه در گردش تولیدی، پرهیز از فشارهای مضاعف بر دارایی بانک ها و ترغیب بنگاه‌های تولیدی به سمت بازار سرمایه به عنوان یک ابزار مهم در تامین مالی طرح های اقتصادی (ایجادی) توجه ویژه‌ای کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها