عصر خودرو

یک کارشناس امور بین‌الملل شرکت ملی نفت بررسی کرد

نگاهی به متغیرهای افزایش قیمت نفت در هفته گذشته

عصر بازار- یک کارشناس امور بین‌الملل شرکت ملی نفت طیفی از متغیرها از افزایش نسبی ارزش دلار گرفته تا ایجاد همگرایی مثبت بین اعضای اوپک برای بالا نبردن سقف تولید را از عوامل موثر بر حرک صعودی قیمت نفت در بازر طی هفته گذشته دانست.

نگاهی به متغیرهای افزایش قیمت نفت در هفته گذشته
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، وحیدی با بیان اینکه قیمت جهانی نفت خام طی هفته گذشته با افت و خیز همراه بود، درباره جدیدترین آمار قیمت جهانی هر بشکه نفت خام عنوان کرد: قیمت تحویل فوری نفت خام برنت در هفته گذشته با 91 سنت کاهش نهایتا در روز جمعه به 48 دلار و 17 سنت رسید و قیمت میانگین وزنی برنت نیز با 68 سنت افزایشبه 49 دلار و 78 سنت رسید.

    به گفته وی در بازار آسیا قیمت نفت خام دوبی با 81 سنت افزایش به 46 دلار و 31 سنت رسید و قیمت نفت خام WTI آمریکا با 67 سنت کاهش به 48 دلار و 73 سنت رسید.

    این کارشناس امور بین الملل شرکت ملی نفت  با بیان به اینکه ارزش سبد نفتی اوپک نیز طی هفته گذشته با 97 سنت افزایش به 45 دلار و 73 سنت در هر بشکه رسید درباره عوامل موثر بر این رشد قیمت به کاهش تولید نفت خام در برخی نقاظ دنیا بعلاوه وضعیت ذخایر  و دکل های آمریکا اشاره کرد. 

    وحیدی در این باره تصریح کرد: از جمله عوامل مهم در نواسانات قیمت های جهانی نفت خام طی هفته گذشته می توان به افزایش نسبی ارزش دلاردر برابر سایر ارزها، اعتصاب کارگران در صنایع نفت و گاز فرانسه، تداوم کاهش تولید نفت خام در نیجریه و پیش بینی اخیر موسسات مبنی بر افزایش تقاضای نفت خام در نیمه دوم سال جاری اشاره کرد.

    وی همچنین با تاکید بر تاثیر کاهش سطح ذخایر نفت خام ایالات متحده آمریکا در هفته منتهی به سوم ژوئن و  افزایش دکل های حفاری ایالات متحده در روز جمعه در سیر صعودی قیمت نفت، گفت: افزایش برنامه بارگیری محمولات نفت خام دریای شمال طی ماه ژوئیه و تاثیر مثبت ناشی از برقرار شدن یک همگرایی میان اعضای اوپک مبنی بر عدم افزایش سطح تولید فعلی شان نیز از دیگر عوامل حرکت مثبت قیمت نفت در این هفته بوده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها